Gulvvarme

Hej
Vi skal have lagt fliser og gulvvarme (fjernvarme) i vores gang. Må vi godt selv
lave varmen og hvis ikke kan man så få en aut. vvs mand til at godkende det arbejde man har lavet
på forhånd tak for hjælpen
Hilsen Anton
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Du må godt lave vandgulvvarme selv.

Eneste krav er at det ikke er tilsluttet den offentlige vandforsyning - hvilket det jo ikke er. Det er jo tilsluttet fyret/varmevæksleren.

Du behøver ikke at få det godkendt af en VVS-mand.

Mvh
ThomasB
hej Thomas
Tak for hurtig svar, så må vi bare igang
hilsen Anton
Hej

Stop lige en kende.

Hvis du ikke har varmeveksler på, er det vandet fra værket der løber igennem dit system, så tror jeg ikke du selv må lave det, men så skal du bruge en der er godkendt af fjernvarmeværket.
Spørg fjernvarmeværket.

------------------
www.orla-nautrup.dk
Hej
Tak for dit råd, det vil nok være en god ide at ringe til varmeværket. så kan jeg samtidig spørge om jeg også selv må nedtage en radiator

Hilsen
Anton
Hej
lige for at lave en opfølgning - jeg har talt med varmeværket det er ok at lave varme selv - ligesom man godt må fjerne radiatorerne

Hilsen
Anton
Annonce
Selvfølgelig må man det, det har man altid også selv om man har fjernvarme. Vandet fra fjernvarmen fosser jo ikke direkte ind i ens radiatorer...

Mvh
ThomasB
Det gør det nu på nogle anlæg :-)
Men, hvis man har varmevæksler på, så må man godt selv rode med sin "centralvarme".
Hej...

Det var jeg godt nok ikke klar over.
Jeg var overbevist om at det var ulovligt, da der er en stor risiko for forurening af det offentlige varmevand.

Hvis man har et lukket varmeanlæg, så forsvinder der altid noget vand, det gør der vel også hvis man har offentligt varmevand. Er der så altid et overtryk på det offentlige vand, så man kan udlufte sine radiatorer?

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 29-09-2002).]
Hej
Så længe, at der er tale om et lukket anlæg d.v.s. at man har en varmeveksler på, så må man godt selv rode med den del af systemet der bliver varmet op af varmeveksleren. "Det er centralvarmen" Det varme vand der kommer fra varmeværket er fjernvarmen og den må man IKKE pille ved. Hvis man har fjernvarmevand rundt i sine rør/radiatorer så er der en tryk forskel på tilgangs og afgangssiden og derfor vil man få sin cirkulation. Der er overtryk på vandet ellers ville det være lidt svært at få det frem til forbrugerne :-)
Du skriver at der altid forsvinder noget vand :-( Det skulle der helst ikke med mindre at man har åben expensionstank (Fordampning). Håber at det kan hjælpe.
Det fleste fylder da vand på deres anlæg flere gange om året..eller er der noget jeg har misforstået?

Mvh
ThomasB
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis