Ventilation igennem mur med hulmursisolering

Jeg skal have lavet et hul på ø120 mm til ventilation igennem en mur med hulmursisolering. Isoleringen består af flamingokugler.
Hvordan gør jeg det, uden at kuglerne falder ned og ud igennem det borede hul
:?:

Med venlig hilsen:
René Nielsen
A+, Net+
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvornår er denne hulmursisolering udført?
Jeg har nemlig hørt, at hulmursisolering med flamingokugler skulle være blevet bedre. Kuglerne skulle være blevet behandlet med noget, som fik dem til at klistre sammen efter indblæsning, så man undgik problemet med, at de falder ud ved opgaver som din, og ved vindues-/ dørmontering.
Jeg ved bare ikke helt, hvornår det er blevet sådan.

Mvh. Carsten
Hej Gartner
I slut 80érne da jeg arbejde med isolering havde man 2 slag isolering med flamingokugler, der var løse kugler og der var kugler der blev blandet med en lim for at undgå at isoleringen skulle flyde ud hvis man skulle lave hul i vægen (skifte vinduer eller dører), hvad du har er jo ikke til at sige.
Men hvis du borer hullet med et ø120 mm hulbor er der vel ikke andet at gører end at lave hullet igennen første sten og så luk hullet med noget rockwool (eller det rør du skal have i muren og så bor fra den anden side.

Michael

Hej Gartner

Hvis du bore et hul som passer til røret på en dåse med ekspanderne skum, og fylder hulrummet ud med skum så skulle det gerne fortrænge kuglerne så meget at du kan bore dit ø120 hul, uden at kuglerne forlader hulrummet.

M.V.H.
Hej Gartner. Prøv da at bore et mindre hul først, jeg tror ikke, at der falder meget flamingo/styrolit ud, den falder jo ofte sammen. Husk at du skal bruge en rigtig isoleret rørgennemføring....

Tommy :wink:

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
Jeg syntes bobl´s forslag er intet mindre end genialt. Her er du helt sikker!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis