Brugt bil med mange km.

Jeg vil købe mig en Volvo 850/940 stationcar fra starten af 90'erne. Da jeg kører 50 km dagligt, er benzin økonomien ikke i top i sådan en bil.

Derfor overvejer jeg at skifte motor + evt. gearkasse, til en diesel motor.

For at få det til at blive økonomisk rimeligt, vil jeg købe en bil der har kørt 300.000 - 400.000 km.

Er der nogle der har erfaringer med hvilket prisleje et motorskift vil ligge i, og er der noget problem i en bil der har kørt mange km, når jeg udskifter motoren(og evt. gearkasse).
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa,

Har du regnet på det???
Umiddelbart vil jeg vove den påstand, at du får svært ved at holde pengene hjemme. Med så relativ en kort tur (25 km pr koldstart) kommer dieselen ikke for alvor til sin ret.

Du skal regne med 6-7000 alene i løn, dertil 2-3000 i div. materialer, endelig en motor, som jeg formoder koster mindst 5000,-.

At jeg stiller spørgsmål ved økonomien har også noget med bilens restlevetid at gøre - selv en Volvo ruster.

Mvh.

Jan R.
Hej Karina

Det bliver hurtigt en dyr fornøgelse.
Told og skat skal også have en stor pose penge og vægtafgiften er større fordi??.

10000 Km pr år er nok i underkanten for en diesel bil.

Udover at du skal have en anden motor SKAL du have ny starter, nyt lednings net, ekstra brænsstof rør (der er to til diesel) og nyt batteri.
Det skyldes at der bruges 10 -15 A til hvert gløderør og diesel motoren er svære at træke rundt.
Gearkassen bør også skiftes, da en diesel motor har lavere omdrejninger end en benzin motor.
Hvis du vælger diesel , så vælg en med turbo.

Hvis noget går i stykker er diesel stumper ca dobbelt så dyre som benzin.

Nej jeg er ikke diesel modstander. Vi har to diesel biler.

PS Hvis du vil lede efter en Volvo diesel motor, så søg efter Audi.
Volvo er først begyndt at fabrikere personvogns diesel motore i 200?

PPS jeg har en gammel Audi 2.0 TD motor liggende i stalden. Køre godt når den er varm, men kan ikke starte når den er kold.
Pris for renovering af motor og brænstof pumpe er 20.000.-
Bare så du kan få en ide om priser.

Mit forslag hvis du stadig er i diesel humør: køb en slidt volvo turbo diesel og få motor skiftet i tyskland med garanti.

God jagt
Thomas

Mvh Thomas

I skal have mange tak for jeres svar.

mvh.
Karina
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind