Tørret frugt til juledekorationer Zephirine 1243 3730 07-11-2004 16:46 Man kan købe sig fattig i dekorationsmateriale i denne og kommende tid. Jeg er ganske betaget af eksempelvis tørrede appelsin- og æbleskiver. Hvordan laver man dem selv? Man kan købe sig fattig i dekorationsmateriale i... Vis hele indlægget 12 svar « ‹ 1 2 Følg tråden Der er 10 indlæg før dette. Annonce Annonce Annonce
g.lykke 672 6670 21-11-2004 09:42 ...........og hvis man tænker over det , skal man tag nogle ikke spiselige svampe men hjem fra svampeturen om efteråret og så tørre dem , hænge dem op over et hønsenet, gerne i fyrrummet eller bare i carporten , når svampene først er tørret kan de holde sig i flere år god jul ....god arbejdslyst......... g.lykke...........
Fru Hoffmann 96 11-03-2016 12:07 Prøv med knoldselleri, skrællet og vasket, skåret i 2 mm tynde skiver. Hvis de tørres rigtigt, først lidt i mikroovn og så i almindelig ovn - kan også være i mikroovn med varmluft - så krøller de smukt og kan holde i årevis. Formes evt. over et glas eller ned i et glas. Hvert år i december, når jeg lukker posen op med dem (nogle er sprayet med guld) så vælder duften at selleri ud endnu - efter mere end 20 år. Jeg ved de lyder vanvittigt, men sådan er det bare.