Kølervædske

Hvad hælder man på?
Demineraliseret vand, postevand eller hvad, og hvad med frostvædske?

Mvh. Carsten
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja i din overskrift formoder jeg at svaret ligger...

Altså kølervæske på kølesystemet for at holde det frostsikkert... Man kan jo måle hvad det er frostsikkert til....

Ellers bare postevand... Og risikoen for frostproblemer er noget man satser på ikke kommer :wink:

MVH Njord
Jaaa Njord, det fandt jeg egentlig også ud af. Nogen gange ligger svaret lidt mere foran næsen end man regner med.
Nå, men sådan er det når man er Autoinkompetent, eller i hvert fald næsten :lol: .

Mvh. Carsten
Hej Karsten,

Postevand fungerer fint!
Smut ned i f.x. Kvickly og køb et "frostvæske-thermometer" - koster 20-30 kroner og bruges til at måle en kølervæskens frostsikkerhed. Det er så simpelt, at selv jeg kan finde ud af det ;-)

Skal du være på den sikre side, er -30 godt, men normalt er man godt stillet med -20.

Har du en bil med alu-motor, skal du måske have en særlig frostvæske, der modvirker galvanisk tæring i motorens indre - bl.a. VW kræver dette.

Er bilen ikke tilstrækkeligt frostsikret, tømmer du et par liter af (bemærk, det skal opsamles og afleveres på lossepladsen) og fylder efter med ny kølervædske.

PS - fik du købt nyt automobil?

Mvh.

Jan R.
Hej Jan

Yep, og det blev den Renault, som jeg ellers ikke ville ha'.
Jeg blev lokket til at se på den alligevel (konen pressede på).
Den så jo ganske pæn ud. Ingen rust, kun et par bittebitte små skønhedspletter :lol: Dernæst så havde den "kun" kørt 168.000 på 14 år, og det er jo ikke så meget, når jeg tænker på, at den vi ellers kører i har rundet 73.000 på 3 år. I.ø. meget velholdt, og hvad, det er ikke mig, der skal køre i den :lol:

Desuden, så var der rigeligt med kølervæske på.
Man er jo bare nødt til at være på den sikre side, når man får en bil man ikke kender div. forbrug osv. på.

Mvh. Carsten
Da jeg købte min bil også en gammel model, så skyndte jeg mig også at få sikret at kølervæsken var i orden og fik skiftet olien/oliefilter m.m., så jeg var sikker på at olien var frisk - vidste jo ikke hvornår sælgeren sidst havde skiftet olien...

Lækkert lige at få ofret de ekstra par 100 kr., da man så ved at tingene er i orden...

mvh
Troels
Annonce
Det havde vi også snakket med forhandleren om, og det skulle være i den skønneste orden, da vi hentede bilen. MEN det var det ikke :x , og nu er bilen tilbage ved forhandleren, for at få det i orden :!:

Mvh. Carsten
Ja, så fik den historie ende. Det fik den i tirsdags med mig som fører, og det endte sådan her.

Billede039.jpg
Billede037.jpg

Så nu må jeg på jagt efter en anden lille ekstra bil.
Carsten for pokker :shock:

Men da du fortsat kan skrive her må vi formode, at der ikke noget alvorlig skade på andet end bilen.
Tjaaaa, mærkelig nok slap jeg uden en skramme, og det gjorde modparten også.
Der er bedre måder at tappe den gamle kølervædske af på! :wink:

Thomas

Mvh Thomas

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis