Brændstofhavarering inden vinteroptagning.

Kender nogle dette problem !!
Jeg skulle sejle fra Fjellebroen havn hvor vi har bådeplads og til Faaborg hvor jeg skulle mødes med vognmanden for optagning.

Hele sommeren har motoren kørt perfekt, jeg skulle kun lige rører nøglen så kørte motoren, jeg startede op lige så fint som altid og vi afgik havnen, ca 30-40 min. senerer gik motoren brat i stå, jeg troede jeg var sejler tør på den ene vingetank selv om viseren sagde noget andet, jeg slog om på den anden tank og begyndte at lufte ud, men der stod ikke luft i systemet af betydning, stadig ingen liv, hhmm, om igen, men stadig ingen liv, da jeg havde prøvet nogle gange om og om igen uden nogen tegn på liv prøvede jeg at løsne et brændstofrør efter brændstofpumpen nær dyssen, og kunne se at det kun dryppede ganske lidt fra forskrugningen når jeg tørnede på stateren, der var masser af snogninger på stateren og jeg ville ikke patte batteriet helt. normalt skal det sprøjte kraftig efter pumpen, men det var kun dryp.

Så er det jeg tænker på hvad kan det skyldes det manglende tryk på pumpen ???
Jeg har ikke skidt i glasset det er også ganske klart at kigge i, kan der måske i værste fald være knækket er drivaksel i selve pumpen,. det ser ikke ud til at det er forpumpen der er noget galt med den trækkes mekanisk af knasten og virker til at være okay.

nu er gode råd dyre !!!

Mvh. Torben.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Ja du svarer jo næsten selv på det, der er jo kun din brændstofpumpe tilbage, men hvis du er sikker på at der hverken er vand eller skidt i systemet eller måske et utæt rør, så ville jeg alligevel tjække forpumpen en gang til, der sidder jo en mimbran som kan være revnet.
Hilsen Benny
og foruden membranen sidder der også 2 små fiber eller stålventiler, der påvirkes af små fjedre, så check lige om ventiler eller fjedre er rigtig på plads og hele

Mvh. autoole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis