Skæring af plastplader

Hej

Er der nogen som har et godt bud på hvordan man nemmest bearbejder de der plastikbølgeplader der tit anvendes som tagbelægning på skure m.m.

Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fin sav kan vel klare det

Alternativt en vikelsliber eller en Dremel(-kopi) ? - hvis det skal være rigtigt fint

Hilsen

Michael, 20159049
Jeg har lagt 35 kvm jumbo trapez-plader på min garage.

Jeg synes at en lille vinkelsliber er den bedste og desuden langt den hurtigste metode. Bare med "en eller anden" klinge på. Jeg brugte en til metalskæring.

De store plader er lidt svære at styre, hvis de skal skæres med håndsav, men det kan da lade sig gøre. Med vinkesliberen kan de blot ligge på jorden.

Det kræver en rolig hånd og lidt koncentration, når der skæres, men det går i øvrigt let. Nu skal det jo heller ikke nødvendigvis være millimeternøjagtigt.

Fandt i øvrigt på et lille trick: Man kan lave vandnæser med en varmepistol ved at varme lidt på hver rende, og bøje den ca. 45 grader i varm tilstand. Varme LIDT, varme præcist og i øvrigt være omhyggelig. Man skal holde lidt igen på de to nabo "toppe", så materialet kan strække sig. Og holde igen til det er kølet af. Brug et par træklodser og lister som værktøj.

Vandnæserne er gode, hvis hældningen er lige i underkanten, som min var. Har ikke selv bygget garagen...

God fornøjelse.

Mvh
Lars K

Lars K
Rigtig godt indlæg Lars K, det kunne jeg ikke ha' skrevet bedre selv.

Mvh. Carsten
Som Lars K. skriver er en vinkelsliber god til at skære med. Jeg har prøvet det et par gange, og jeg foreslår at du husker at skære "baglæns" altså mod dig selv, så flosser de mindst muligt. Du kan bare bruge en almindelig skæreskive til jern, men en skive til rustfrit er tyndere og giver et endnu bedre resultat. Iøvrigt kan du købe en vinkelsliber hos f.eks. Harald Nyborg med variabel hastighed til under 200,-

Tommy :wink:

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
Annonce
Jeg forudsætter, at du taler om plast-trapezplader. Altså denne profil:


__ __
__! !__! !__


Tommy

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
Tommy, du mener vel denne, altså tilnærmelsesvis :wink:

_/-\_/-\_

Mvh. Carsten
Citat fra euroterm

Jeg forudsætter, at du taler om plast-trapezplader. Altså denne profil:


__ __
__! !__! !__


Tommy



Ja korrekt antaget

Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Ja, ja Carsten jeg tegner ikke så godt i mit WORDS tegneprogram, jeg skal jo også lave andet ikke?

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
Jamen jeg brugte da ikke et tegneprogram, bare de rigtige taster på tastaturet :wink:

Mvh. Carsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis