problem med sprinkler på scenic

hej
jeg har et problem med sprinkleren på min renault scenic. jeg kan høre at sprinkler motoren kører, men der kommer ikke noget ud.
beholderen er selvfølgelig fyldt helt op, og jeg kan ikke se at det kommer ud andre steder.
er der nogle herinde, der har en god ide til hvad jeg skal gøre, en hjemmeside hvor jeg kan finde oplysninger omkring dette problem??

jeg kunne også godt tænke mig at høre om der er nogle herinde der nogensinde har haft sådan en skilt af, da det for mig ser ud til at man skal pille inerskærmen af, for at komme ind til pumpen - og det syntes jeg virker lidt mærkeligt...

mvh

stefan

selvgjort er velgjortbiggrin .........sommetider
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Afmonter slangen, hvor den er koblet til dysen. Hvis der kommer sprinklervæske ud af slangen, når du aktiverer pumpen, er dine dyser tilstoppet.
De kan renses med et 1mm bor.

Mvh.
bodker

Citat fra bodker

Afmonter slangen, hvor den er koblet til dysen. Hvis der kommer sprinklervæske ud af slangen, når du aktiverer pumpen, er dine dyser tilstoppet.
De kan renses med et 1mm bor.

Det lyder som en god ide med et bor, hvis man kan "dreje" skidtet ud - jeg har renset mine med en nål, men der prikker man bare skidtet ned i dysen, så det er en stakket frist. Jeg endte med at få værkstedet til at ordne det, for den stoppede til hele tiden.
Jeg opgav at afmontere slangerne (også en Scenic!), da det kræver, at man piller beklædningen af hele motorhjelmen, hvilket jeg ikke lige havde mod på :?

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
I mine biludlejningsdage plejede vi at blæse trykluft ned i dyserne og tænde sprinkler, og gentage behandlingen nogle gange. Det løser normalt problemet.

I svære tilfælde afmonteres slangen ved sprinklermotor, der blæses først i dyser, derefter fra slangen (PAS PÅ - blæs ikke med fuldt tryk - holder hverken slange eller samlinger til).

Mvh.

Jan R.
Og jeg har altid brugt et "hår" fra en stålbørste - klippet en af og brugt den fra ovenad og ned, og det har dog altid virketl det er billigt og man har fortsat sin børste parat til endnu en mission eller til hvad den nu var tiltænkt til.

Mvh. JørgenE
jeg tvivler meget på at det er skidt i dysserne, da der er to "terminaler" foran med hver to dysser, og en dysse bag på - og der er ingen af dem der virker.
jeg har snakket med en idag, som fortalte at han engang havde været udefor at der var dannet sig noget gele agtigt noget i bunden af beholderen. den forklaring hænger jeg mere til, men jeg kan ikke forstå hvorfor det skulle dannes??

stefan

Annonce
Du nævner da først nu, at det er på alle 3 kanaler - det havde været fint at vide fra start inden vi brugte kræfter på problemet - synes du ikke?

Mvh. JørgenE
det havde været fint at vide fra start inden vi brugte kræfter på problemet - synes du ikke?
:twisted:

Godt administrator.

Mvh.
bodker

Du nævner da først nu, at det er på alle 3 kanaler - det havde været fint at vide fra start inden vi brugte kræfter på problemet - synes du ikke?

jeg satsede på at når jeg skrev at der ikke kom noget væske ud, var det i alle 3 kanaler, da det ikke ville kræve den store mekaniker uddannelse at rense en dysse, hvis det kun var sådan en bagatel.

mvh

stefan

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis