Tapet ned eller??

biggrin Hej Alle.. Er det nødvændigt at tage tapet ned før man "fuger"/"spartler" en væg op? Ved godt at man vil opnå det bedste resultat ved at tage tapet ned først.

- Men kan det lade sig gøre og holder det??

Håber I kan hjælpe :oops:

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville sgu ikke gøre det.

Det er da ikke så besværligt at tage tapet ned med en damper. Få evt. konen til det.....

Thomas
Jeg er konen.. :shock:

Men hvis jeg kunne blive fri for at dampe ned, ville det jo være helt perfekt.. biggrin

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg HAR faktisk selv gjort det i nogle skunkskabe, hvor det var besværligt at komme ind med damperen. JEg tog alt det løse af og lod maleren spartle + filt + maling. Det holder da endnu.... men min maler mente ikke det var så smart.... men han kunne ha' haft nogle andre motiver. 8) du ved, fast pris osv...... han ville helst slippe for at rode inde i de skabe.

Thomas
Hej

Jeg ville pille det ned, så er du sikker på at underlaget er iorden.

Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Sidst jeg skulle dampe tapet ned, var jeg ved at være temmelig desperat til sidst - hvadenten det var damperen eller mig skal jeg ikke udtale mig om, men det fungede bare ikke.

Så lagde jeg mærke til, at steder hvor damperen af een eller anden årsag havde efterladt meget vand på væggen var det snydelet at pille tapetet ned efter 5-10-15 minutter.

Så jeg lavede en spand tapetklister (for at gøre det lidt "sejt" og holde bedre på fugtigheden) og smurte et godt, tykt lag uden på tapetet. Drak en bajer mens det sad og virkede, og kunne så stille og roligt pille store sektioner tapet ned efter et kvarters tid.

Kostede en del tapetklister, men havde jeg vist det fra starten havde det nemt betalt for lejen af afdamperen.

Jeg har sikkert kradset en del i tapetet inden, men det husker jeg ikke så nøje i dag...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Tapeten skal ned! Du kan købe en "tapettiger" hos enkelte farvehandlere. Dette er en simpel plasticdims med metalhjul, som du kører rundt på væggen. Denne ridser så en masse riller, så du kan få opløst tapeten ved at gøre væggen våd. Du kan bruge en spartel, men også en tapetstripper ( et bredt barberblad på et skaft) til at fjerne tapeten. Det er ikke svært. God fornøjelse :lol: :lol: :lol:

Tommy

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
du skal bruge en tapetstripper (fås bla hos Flygger) og fjerne så meget som muligt af tapeten men den er tør , er der noget tilbage kan du bruge afdamper eller tapetopløser

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Tak for alle jeres svar.. (den m bajeren syntes jeg bedst om) biggrin

Jeg har via min farvehandel fået anbefalet tapet-opløser samt tapettiger. farvehandleren mente at det var nemmere end damperen.

:lol:

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
Citat fra uhandy

Jeg er konen.. :shock:


Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha.......... ai, hvor godt biggrin biggrin biggrin

Ja, man skal passe på med hvad man får sagt, hva' Thomas?! biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin

Med venlig hilsen
FlemmingB

Ja... ups.. :lol:

Thomas
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også