undergulv

Hej Alle

Hvordan laver man et undergulv til click laminatgulv oven på ujævn flisebelagt kældergulv unden det går ret meget ud over højden i rummet ?

fugtspærre?
strøer?

svar gerne med link biggrin

FØLG SØSPORTENS SIKKERHEDSRÅD.
Giv ikke anledning til uro : RING HJEM

Med Venlig Hilsen
Martin Kirk
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kan få en selvnivellerende spartelmasse til at bide på din eksisterende flisebelægning, fx vha. primer, så kan det være en god løsning. Spartelmassen (pulver) købes i sække og blandes blot med vand. Hvis der er stor niveauforskel på gulvet i dit rum, kan det blive en dyr løsning. Men den virker.

Oven på den tørre spartelmasse skal du lægge en kombineret fugtspærre og filt (kan købes de fleste steder der handler med gulve), og ovenpå her dit gulv.

Hvis du vil ofre ca. 90 mm af din loftshøjde, så kan du alternativt lave et blændgulv: Først lægger du en 0,20 mm PE-folie, herpå et strølag, evt. en lamineret strø på 39x40 mm (er nok den laveste strø der findes i handelen), som opklodses/nivelleres med kiler. Ovenpå strøerne skruer du en 22 mm gulvspånplade. Du har endvidere mulighed for en smule isolering i strørummet, til at tage den værste fodkulde.
Ovenpå dette gulv kan du nu lægge et svømmende gulv efter behag.

God fornøjelse.

Mvh. Thomas.

Mvh. Thomas
Start med at banke fliserne op. Det tager ikke lang tid!

Fuge- og mørtelgrater fjernes (brug ikke tid på at fjerne selv fliseklæberen), gulvet fuldspartles (hvis der ikke er for stort fald, med selvnivellerende som ovenfor nævnt).
Dernæst fugtspærre!
Du kan få filtplader, der kan udjævne tre mm ujævnheder (regn med 2), man kan evt. lægge to lag for at optage større udsving. Filtpladerne har desuden en isolerende effekt, både lyd- og varmemæssigt.

Mvh.

Jan R.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Jan R

Det med at fuldspartle et gulv, kræver det nogle særlige forudsætninger eller er det en opgave der er forholdsvis let at gå i gang med? Baggrunden for mit spørgsmål er at jeg forhåbentlig meget snart skal igang med at banke klinker af et område på ca. 60m2 (fordelt på flere rum) for dernæst at lægge et trægulv.

Min bekymring er at jeg aldrig tidligere har arbejdet med sådanne en opgave og jeg er i tvivl om hvorvidt jeg kan få spartlet gulvet plant nok. Men er det bare et spørgsmål om at trække den selvnivillerende masse ud på gulvet i et jævnt lag og så fordeler den sig jævnt af sig selv???

Håber du kan hjælpe
Hej Alle

jeg har målt det i dag og der er et fald på 5cm (niveauforskel ) cry
findes der ikke mindre strøer ? og skal man bruge 22 mm spåndplade ? loft højden er nu 224 - 229 cm

FØLG SØSPORTENS SIKKERHEDSRÅD.
Giv ikke anledning til uro : RING HJEM

Med Venlig Hilsen
Martin Kirk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også