Udbygning: Hvordan får man startet???

Hejsa igen, så er jeg tilbage med de meste undelige spørgsmål :oops:

Nu er det endelig lykkes os, at finde udad, hvordan vi vil bygge ud og vi er igang med tegningerne. Så vidt så godt. Nul problem

Så er næste skidt vel kr og øre??? Altså hvor meget vi kan låne osv. Men men nu til mit 1 millions spørgsmål :? Hvordan kommer vi videre?? Vi skal have en snak med banken snart, vores f1 lån skal fornyes og vi vil så i samme omgang snakke udbygning. Skal vi have fundet udad hvor meget udbygningen vil løbe op i, altså indhente tilbud osv?? Eller skal vi vente til banken siger: " i kan låne x antal kr"

Vi regner med det meste bliver gør det selv. Har snakket om, måske få et firma til at stille skeletet op. Så selv gøre alt det invendige og lægge tag. Er det en god ide??? Vi har både tømrer og murer i familien.. Men så står firmaet jo med ansvaret, hvis skidtet falder sammen 8)

Ved også godt vi skal have en byggetilladelse. Men den må vente til banken har sagt ok :wink:

Så HJÆLP :oops: hvordan kommer vi videre??? Gode råd søges smile

Håber i kan hittet udad mine lidt rodet spørgsmål

På forhånd tak

MVH

Conny
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej!!

I skal hente tilbud hjem, så i kan gå i banken og fremlægge hvad i skal bruge, dernæst vurdere banken huset hvad det er værd og fortæller jer hvad i kan låne ud fra det.

Vi har lige fået lekture fra vores genbo, som er ansat ved EDC, om at det kan betale sig at få tilbud fra en Kreditforening, Dernæst kan man gå i banken og høre om de kan gøre det bedre.

Med hensyn til opbygningen, vil jeg mene det er bedre selv at lave det inderste og så få professionelle til finishen - (fugning, spartling mv.)
Hej!
Jeg er (næsten) blevet færdig med en større ombygning.
I skal jo nok strukturere det således, at I
1) finder ud af hvad I vil lave!
2) finder ud af hvad I kan/vil lave selv
3) anslår byggeomkostninger for det I laver selv
4) får tilbud på det I ikke skal lave selv
5) tæller alle beløbene sammen
6) lægger ca. 20% oveni (egen erfaring!)

Nu har I et samlet beløb, som I kan snakke med Jeres bank med.
Jo mere I har struktureret, undersøgt og dokumenteret, jo mere vil
banken kunne se, at der er fornuft i projektet.
Rigtig god fornøjelse!

mvh
Henrik
Tusind tak!

Vi er næsten færdig med hvad vi vil have :lol:

Så må vi have nogle tilbud :o

Så må vi jo se, hvor realistisk det er :oops: eller om vi skal til at "skære" ned på forventningerne.

På forhånd tak

MVH

Conny
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis