Døren har slået sig

Nogen der har et guldkorn mht til en fyldningsdør der har slået sig så den ikke kan lukke. Når bunden af døren er lukket er der stadig et par cm til låsen når ind. Hvad gør man ved det?

mvh

Kasper
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der er plads foroven tager du døren af og lægger et par skiver på palerne døren hænger i på karmen, så bliver hele døren hævet.

Mvh. JørgenE
Jeg forstår det således, at Bobbles dør er skævt horisontalt. Altså, sådan at den slutter tæt for neden, men ikke for oven på selve den store berøringsflade med rammen.

Jeg havde en sådan dør for nylig, og jeg rettede hele rammen op (ja, gråspurve med kanoner).
Det er rigtig forstået at det er horisontalt at den er skæv, men har jeg forstået rigtigt at du valgte at rette til efter dørens skævhed :?:
Hurtigt svar !

Nej, faktisk var rammen skæv. Manden der havde boet i huset før var GDS retarderet.

Kan du ikke tage døren af og vride den?

Forresten findes der et værktøj, vidstnok kaldet en "hængselvrider". Det ligner en superstærk øloplukker som kan vride hængslerne, så ledes at de presser døren i en given retning - dermed også indad foroven eller forneden, således at man tvinger døren til at "komme i form".
Annonce
Jeg har forsøgt at vride den, men uden succes. Jeg har svært ved at forestille mig at det hjælper at vride hængslerne, den slutter pænt til i de 3 af hjørnerne, det er kun i det forreste foroven at det kniber.

mvh

Kasper
Så bliver det bare en dør der stadig ikke kan lukkes, gider ikke skulle punge ud for at få det løst. så meget genere det heller ikke :?
Hvad med at sætte en klods i klemme nedrest i døren og så trække øverste hjørne ind og lad den sidde i spænd sådan et stykke tid, jeg tror det hjælper. :lol:
Har jeg prøvet, den hopper bare tilbage til status 0, jeg tror den skal i spænd i våd tilstand.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også