gode råd til nedsænkede lofter?

hejsa.

jeg har et par spørgsmål til bestemmelser og eventuele råd samt steder man kan få tingene til billige priser.

jeg bor i en ejer forening, med stue,1 og 2.sal
jeg kunne godt tænke mig at sætte noget nedtageligt loft op, dvs sådanne "skum kvadrater" 60x60 som isættes et jern stativ (som normalt findes på institutioner)
i dette loft ville jeg godt have en stjerne himmel opsat.
der er i forvejen opsat en loft fra en tidligere ejer (gips loft) skal dette pilles ned

mit sp. er :

1) er der bestemmelser for opsætning af en sådanne stjerne himmel? samt frirum imellem lofterne?

2) nogen der ved hvor man kan købe et sådan loft billigst, udover bare i en tømmerhandel?

3) nogne der har prøvet at sætte et sådan loft op, som måske vil fraråde andre at gøre eller ligefrem tilskynde det (mere mht. sværheds graden)


håber på nogle gode svar

med venlig hilsen kasper

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lofttypen er et rockfon-loft, som produceres af Rockwool i Hedehusene. Det er let at sætte op og jeg ved at Ledreborg tømmerhandel i Roskilde har et restlager tilbage, som du kan handle dig til. (Det gjorde jeg)

Spørgsmålet om himmelen skal du måske bare ringe og spørge en elektriker om. God fornøjelse.... 8)

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
takker for det råd... euroterm
meeen mht lysene så tror jeg nu ik opsætningen bliver noget problem, det var mere om der var nogen af jer der var bevidste om love og bestemmelser ang om frihøjde osv...

mvh kasper
hejsa, en lille opdatering...

det er blevet rigtig flot loftet, man skal dog lige have nogle fif hvis man godt vil have en flot finish..

brug en pladesaks til tilskæring af tværprofiler, samt bære profiler.

afmærk skyggelister med et vatterpas i en god længe, derefter er det ligetil...

indsæt eventuelt stjernehimmel, det ser rigtig flot ud, samt med lysdæmper..

mvh kasper.. :-)
ja, sorry...

her er lige et par billeder....

hvis der er nogen der har nogen spørgsmål, hvis de selv skal sætte et tilsvarende loft op, er jeg gerne behjælpelig....

jeg fik sat loftet op det dækker ca 11m2 loftet kostede ca 3000,-
spottene fandt jeg på tilbud i silvan til 200,- pr ks a 6stk normal pris 415,-
Hvad er det for en fancy vinreol der er på det ene af billederne?? Den ser fiks ud..
Ja, godt nok lidt uden for emne, men den har jeg heller ikke set før - ganske speciel. Men tilbage til emnet (men gerne et svar smile )

Mvh. JørgenE
Jeg havde (sikkert lige som jer) sådan at jeg ikke gad have den samme som alle andre.
men denne fandt jeg i IKEA til 40 eller 60 kr, så den er både anderledes og mindre kendt... den er dog pænest hvis den er fyldt ud, skruerne er nemlig synlige ellers... *s*
held og lykke med at finde den :-)
Hej Kasper.

Ja, det er ikke altid prisen der bestemmer om det er fancy eller smart, men det at man sætter det op.

På mandag skal jeg lige sende et billede af en skøn lampe jeg fandt i Ilva. TV2 havde købt dem alle, mens de optog "slottet", men efter at afdelingen spurgte om jeg ikke bare kunne få en af dem, kiggede en der betød noget over på mig og nikkede og viste 1 finger.

Men det er for mig en meget smuk ting det rette sted, men nu kan i jo selv vurdere det.

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis