Støjdæmpning

Jeg ønsker at dæmpe støjen fra mine naboer i min 1 værelseslejlighed.

Det er støj fra tale, tv, musik og almindelige aktiviteter.

Skillevæggene er ikke-bærende vægge opbygget af hvad jeg regner med er gipsplader opbygget på et metalskelet isoleret med glasuld (opsat af udlejer selv)

Derudover er der til den ene nabo en dør. Denne dør er ikke muret til, men udelukkende låst og tildækket med en gipsplade i hver side. Dette er den største støjkilde og det vigtiste at dæmpe.

Jeg ønsker at dæmpe støjen mest muligt ud fra en økonomisk betragtning der siger 1000 til allerhøjst 2000 kroner i alt for at dæmpe 2 vægge på hver ca. 13 m2. Og meget gerne billigere.

Isoleringen må ikke fylde for meget, så hvis det kan gøres med nogle specielle, tynde plader og så lidt hulrum som muligt ville dette være optimalt.

Hvem har erfaringer om eller tips til dette.

------------------
Med venlig hilsen
EggFace
 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal lydisolere med "lyddødt" matriale.
Det billigste du kan gøre, er at sætte 2 lag gipsplade over hele væggen. Du behøver ikke isolering imellem.

Frants
At fjerne nabostøj er ikke så let at udføre. Især de lavfrekvente er drilske.

Det som er vigtigt er, hvis det skal være effektivt, at den nye væg ikke må have kontakt med naboens - for det er her, den største del af fidusen ligger i at fjerne nabostøj.

Lav nogle sektioner af lægter som beklædes med gipsplader på den ene side. Montér dem i gulv, vægge og loft. Herefter skal de isoleres med stenulds- eller glasuldsmåtter. Vær omhyggelig med tilskæring og brug noget tynd tråd til at til at fastholde isoleringen med. Luk nu med gipsplader. Se efter evt. sprækker langs gulv, vægge og loft og stop noget isoleringsmateriale ind.
Så mangles der "kun" at bliver malet.

Med ovennævnte metode vil der være fjernet rigtigt meget af støjen.

Et par links med lidt info:
http://ww.bygma.dk/gode_raad3_7.htm

http://www.rockwool.dk/goerdetselv/denlillelune/lydisolering.asp?tl=Bran d%2D%2FLyd%2D%2FTeknisk+iso%2E

Jeg håber ikke jeg har taget pusten fra dig :-)

M.v.h.
SEB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af SEB (den 25-03-2001).]

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af SEB (den 25-03-2001).]

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af SEB (den 25-03-2001).]
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også