Ostepulver..

Hejsa.
Er der nogen der ved noget om ostepulver??
Hvor kan man købe det?
Hilsen
sniffer

Sniffer  
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Anders..
Tak for linket. Der var en man kunne maile spørgsmål til. Så håber jeg at få svaret der.
Hilsen
sniffer

Sniffer  
Hey.
Ostepulver er tusind forskellige ting. Med alle tænkelige smage du kan forstille dig alt efter hvilke oste de er lavet af, og hvad der er tilsat. Hvad skal du bruge det til. Jeg arbejder i et søsterselskab til en ostepulverfabrik.
Mvh Jancar
Hey jancar..
Ville gerne selv lave en mager, men god ostesovs - så på karolinekartonen, at der blev brugt pulver..og - ja kunne forestille mig flere ting, der ville smage godt med noget ostepulver. Elsker at have spændende ting i køkkenet, til, når jeg får en, til tider, skør ide, der skal afprøves....GGG...
Har fået svar på min mail, at det ikke kan købes af private - desværre.
Jeg ved iøvrigt heller ikke noget om produktets holdbarhed.
Hilsen
sniffer

Sniffer  
Hey Sniffer

Produktet har generelt en lang holdbarhed, da det ikke indeholder særlig meget vand, og derfor kan bakterier ikke vokse. Mht at det skulle give et lavere fedtindhold i sovsen, så må jeg skuffe dig lidt. Generelt er ostepulver "bare ost hvor vandet er fjernet". Dvs fedtindhold m.m. er ikke ændret. Grunden til at karoline bruger ostepulver kan være at det er nemmere at dosserer, håndterer og nemmere at opløse i sovsen.
Jeg har selv brugt ostepulver i sovse,- og det smager da rigtig godt.
Men som sagt så findes de i alle mulige smagsvarianter, så alt efter hvilken sovs man skal lave, så skal man have den rigtige type.
Mvh Jan
Annonce
Hej Jan..
Jo - sovsen ville blive mere mager for karoline bruger FLØDE..
Ka altså ikke li sovs med fløde - det er ulækkert.
Hilsen
sniffer

Sniffer  
okay,- men du vil ikke gøre sovsen mere fedtfattig ved at bruge ostepulver i forhold til almindelig ost. Det var det jeg mente.
Mvh Jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis