Bådvarme med rapsolie....

Kære allesammen...

Jeg har besøgt 4T olieovnes værksted i Ringe (Midtfyn) og der så jeg en model 2000 centralvarmefyr der var opstillet med radiatorer. Den kørte ganske enkelt på rapsolie (ja, i min verden noget helt nyt !!!) til godt 3 (tre) kroner pr. liter.

Den brændte så rent at udstødningen gik direkte ud i værkstedet uden lugt eller røg - det var noget helt nyt - idet dette varmeanlæg kunne køre på såvel rapsolie som dieselolie.

Det skal naturligvis tilføjes at dette system skal tilsluttes et aftræk når det anvendes i en båd !!!

Så derfor synes jeg at du/i, der måske tænker i varmeanlæg til båden (mulighed for stramløst anlæg også) skulle ringe til Th. Jensen på mobil 40 75 84 87.

Mange hilsner og en god vinter

Tom
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
UDSTØDNINGEN DIREKTE UD I VÆRKSTEDET!!!??? Der ville jeg godtnok lige overveje CO2.
Er det en almindelig forbrændingsproces der ligger til grund for varmen.
Hvor kan man få det olie henne? Det er værd at blande i fyringsolien.

Delfinen
Kære Tom, det kunne da være interessant, at få at vide, hvilken type båd du har. Du har ikke oplyst meget i din profil, og det får mig til at tænke på om du måske har en eller anden forbindelse til det pågældende firma? Hvis det er tilfældet, eller hvis du ikke svarer på dette indlæg, så vil jeg foreslå, at webmaster fjerner hele dette emne - jeg bryder mig ikke om "snigerreklame", og hvis det bliver et fænomen på denne side, så bliver det tidsspilde at bruge det som et diskussionsforum.

Gert Nøjsen

Kære Gert Nøjsen,

Jeg har ikke haft til hensigt at sende såkaldte "snigerreklamer" ud i dette forum !!!

Men såfremt webmaster ønsker at fjerne indlægget - tjaaaa.... så kan jeg jo ikke forhindre det.

Jeg sejler primært selv i Middelhavet og i forskellige bådtyper.

Jeg har blot ønsket på mine egne vegne at bringe denne nyhed videre - men der er åbenbart forskellige opfattelser af hvor grænsen for god etik går - såfremt du ikke finder et indlæg interessant - tjaaaa... så lad være med at bruge din tid på at reagere på det smile smile smile

Mange hilsner

TB
Kære Jensen,

Jeg har ikke den store kendskab til produktet - men kan anbefale dig at kontakte firmaet direkte.

På mig virkede det blot intr. og som en rigtig god løsning - både miljømæssigt og prismæssigt.

Fortsat god dag og mange hilsner biggrin

TB
Kære Gert Nøjsen,

Jeg kom på samme tanker som dig. Tom Bonde er faktisk søn af producenten såååå......

med venlig hilsen,

Peter
Gad vide om Tom selv tror, han får nogen som helst positiv reklame ud af dette indlæg???????

Tror lige jeg vil sørge for, at BST kigger forbi en gang eller to på hans (fars) værksted :wink:

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis