Kattepis ved brændeskuret..

Hej.

Jeg har på bagsiden af huset over mod naboen ryddet nogle gl. tornbuske og bygget det her store brændeskur. Men når jeg skal ud og hente brænde, kan jeg dårligt trække vejret derude, så meget stinker der af kattepis!!
Hvordan Søren får jeg kattene til at urinere et andet sted? Findes der et produkt der hedde : Pis á kat eller jeg køber en kæmpe hund ;O)

Venligst.

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du lægger da bare lidt lækkert mad ud i den anden ende af haven, skriver et skilt til han-kattene, at hvis de vil have mere god mad, skal de pisse på næste grund (din nabo's), og da katte elsker god mad vil det ske som med en tryllestav...... tror jeg :lol:

Mvh. JørgenE
Har set at Matas har noget ("gå væk kat" hedder det vist), men ved ikke hvor effektivt det er.

I "gamle" dage var et godt husmandsråd mod hunde at lægge svovl ud på det sted man gerne ville beskytte. Ved dog heller ikke, hvordan det virker på katte...
Hej FalckManden

På: http://www.svendaage.dk/borupkemi.htm
Står der under naftalin:

NAFTALIN
Naphtalene.

Kan fås i både skæl/flakes og kugler.

Har en gennemtrængende, karakteristisk, vedhængende lugt.



Anvendelsesmuligheder:

Mod møl: Ved længerevarende opbevaring af tøj i skabe eller på lofter anbringes naftalin i kugler i små poser ved tøjet. Derved undgås, at der går møl i tøjet.

I urinaler: Naftalin i kugler strøs i urinaler mod dårlig lugt.

Afskrækningsmiddel: Katte og hunde afvises effektivt ved at påføre de steder der ønskes beskyttet, med følgende blanding: 1 del Naftalin til 1 del Svovlpulver + peber, som skal udgøre ca. 1/10.

Mvh Anders
Er du sikker på, at det er "ægte" kattepis? - Vi har to buske, som er rigtig flotte, men som man helst skal holde sig lidt på afstand af, da de har en "duft", der til forveksling ligner kattepis. Hvis du har sådan en stående hjælper det ikke meget at lægge diverse kemikalier ud.

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej.

Tak for de fine svar.

Men jo, jeg er sikker på det ikke er en eller anden plante, for jeg har stort set fjernet dem alle sammen biggrin Så med mindre de sække jeg har købt i Bilka med bark/flis lugter så er det katte! Og barken/flisen lugtede ikke de første tre måneder, så jeg nægter at tro det er det! Men "stuntet" med bl.a. peber, det vil jeg prøve, med mindre der er andre som her gode ideer.. Vil jo helst ikke slå dem ihjel med dette, bare gerne have de pisser et andet sted!!!

Venligst.

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
Annonce
Citat fra FalckManden

Men jo, jeg er sikker på det ikke er en eller anden plante, for jeg har stort set fjernet dem alle sammen biggrin


Ok smile Så mangler du jo bare at asfaltere området - så er problemet næsten med garanti løst :lol:

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hvordan virker det der naftalin-svovl-pebber?
Får det kattene til at pisse af, eller lugter det bare endnu værre?

Vores nabos fede hvide perser har nemlig ikke helt fattet at det var meningen at den skulle være kæle-kat, så den terrorisere hele nabolaget, og mener åbenbart at "mine" blåmejser smager bedrer end den Pussi-lækker-bidder i vildtsovs den får serveret derhjemme. Så jeg vil meget gerne holde den lidt væk fra min baghave. På den anden side så skulle det jo nødigt dufte som en stinkbombe på et herretoilet.

Så hvad er erfaringen?

Green

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis