Inbygningsdåse med dårligt gevind - kan den reddes ?

Jeg skulle skifte et par kontakter, men ved den ene af indbygningsdåserne er alle 4 gevind så dårlige at skruerne blot drejer rundt og kontaktsættet kan ikke spændes ordeligt fast. Der bruges lange skuer, som har fat bag i indbygningsdåsen. Det er (vist) ikke muligt at bruge de små "vinger" som ellers sidder på kontaktsættet, pga. at indbygningsdåsen (grøn plast) sidder inde bag gipspladen.

Selv tænker jeg på om problemet kunne løses ved at fylde gevindhullet med sekundlim, og så blot skrue skrugerne i igen når limen er tørret ?

Eller er der en bedre løsning ?

Thomas

Thomas
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Sputnik.
Den med sekund lim er vældig fin hvis du aldrig ville have skruerne ud igen.
Du skal bruge lidt kemisk metal ( Plasticpadding ) som du fylder ned i hvert hul, og så i med skruerne i en fart for det størkner rimeligt hurtigt efter ca 15 min. kan du skrue skruerne både ud og ind.

V.h. Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

Du skal bruge lidt kemisk metal ( Plasticpadding ) som du fylder ned i hvert hul, og så i med skruerne i en fart for det størkner rimeligt hurtigt efter ca 15 min. kan du skrue skruerne både ud og ind


Det lyder som en god løsning, men hvis jeg lader skruen sætte i mens det tørre, vil skruen så ikke sætte så fast at det så ikke er muligt at skrue den ind/ud når det kemiske metal er størknet ?

http://kortlink.dk/d7p

Thomas

Thomas
En bedre løsning er at få de rigtige dåser til gipsplader
de hedder forfradåser. og så der kan både bruge grippere eller skruer..
Hej

Enig med Tp.

Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Citat fra Tp

En bedre løsning er at få de rigtige dåser til gipsplader
de hedder forfradåser. og så der kan både bruge grippere eller skruer..


Det lyder som en endnu bedre løsning, men passer selve dækpladen fra stikkontakten uden på forfradåsen, der er jo de der "ben" på siden af kassen :

http://cubus-adsl.dk/elteknik/billedopslag/forfradaase.php

http://www.elstikken.dk/index.php?menupunkt=butikken&menu1=2&menu2=15

Thomas

Thomas
Annonce
Hej Sprutnik.

Forfra dåsen er den bedste løsning, hvis der er plads bag gibspladen, men
rammen passer sikkert ikke.
Du skal bruge "ramme 63", de fås i flere kombinationer (afbr.+stikk. mm.). De koster ikke ret meget, og ka´købes i Bla. Harald Nyborg.

Mvh. Lyngs.

DK-Miljø
Citat fra Lyngs

Forfra dåsen er den bedste løsning, hvis der er plads bag gibspladen, men rammen passer sikkert ikke.
Du skal bruge "ramme 63", de fås i flere kombinationer (afbr.+stikk. mm.). De koster ikke ret meget, og ka´købes i Bla. Harald Nyborg.


Det lyder intressant, men problemet i dette tilfælde er at kontakten er sat helt op af gerekten, så der kun er plads til en "ramme 50"

Thomas

Thomas
Der er også en mulighed, hvis du har grå kontakter og det er at bruge en
minitangent forfradåser. Hvis den ellers er til at finde den har samme størrelse som en 50 ramme. den rager bare 5 mm udover væggen..
Ellers prøv at lime skruetårnet fast, eller en længere skrue og plug i bunden af dåsen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis