Forskel på maling???

Jeg stod idag og valgte mellem en udendørs oliebaseret mailing:
- Gori 88 heldækkende - sort til 339,- for 2,5l
- Jem&Fix superdæk - sort - til 159,- for 2,5l

Jeg endte med at købe Gori'en primært fordi jeg kender kvaliteten. Men jeg tænker da lidt over, om jeg ikke burde have købt den anden.

Mit spg er,

Er der kvalitetsforskel?
Hvad er forskellen (billige vs dyre)
- holdbarhed?
- styrke/modstandsdygtighed??
Kan en billig evt. forbedres med linolie?

Hilsen Michael

Hilsen

Michael, 20159049
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej !
Det var nok et klogt valg du gjode der.
Jeg har prøvet at købe Jem & Fix. Superdæk hvorfor de lige kalder det super dæk er mig en gåde ??? Jeg havde købt den hvide og selv efter tre lag på nyt træ kunne jeg stadig se træet.
Jeg prøvede så at tilsætte kogt lindolie, det kom nærmest til at ligne en gang "ULRIK" Du ved sådan efter indtagelse af for meget slingre benzin / Karusel olie.

Du kan godt selv lave en fin træbeskyttelse :
Eks. 2 L. Rå lindolie 3 L. terpentin (mineralsk) ca. 2 kapsler Atamon pr. liter. og farve pigment, Sort kan også erstattes af kønrøg eller tørt sod fra brændeovnens afgansrør hvis du har en sådan.
Så skal der bare en lille smule Segativ i til slut, og så er det bedst om du har sådan et piskeris til at montere på boremaskinen.
Du skal virkelig passe på med tilsættelse af Segativ det er dråber vi taler om. Til de ca 5 L. du får af blandningen vil jeg højst tilsætte 5-6 dråber segativ.

V.h. Håndværkeren.
der er forskel på malingens kvalitet, der er mere og mindre lysægte pigmenter og mere og mindre holdbare bindemidler, og der hænger pris og kvalitet sammen ,
hvis der spares på de dyre pigmenter fås en maling med dårlig dækkeevne og hvis der spares på bindemidlerne er malingens holdbarhed ringe

sådan i grove træk

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Citat fra g.lykke

der er forskel på malingens kvalitet, der er mere og mindre lysægte pigmenter og mere og mindre holdbare bindemidler, og der hænger pris og kvalitet sammen


I hvert fald råvare/fremstillingspris og kvalitet smile Problemet er, at man som forbruger ikke kan se, hvor meget af salgsprisen der går til at fremstille produktet!

Måske vi skal lave en afvejet formel, som vælger den bedste leverandør ud fra økonomiske nøgletal. Den kunne fx indeholde parametre som resultat (så lavt som muligt), salgs- og markedsføringsomkostninger (så lave som muligt) og soliditet (så høj som muligt). :lol:

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Skal det være billigt, så er Solignum som bilka forhandler et kanon produkt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også