Centralstøvsuger IGEN

Jeg vil ha' installeret sådan et system.

Men er i tvivl om man skal vælge den dyre, som er Frithiof med flere hundrede forhandlere i dk , eller den billige fra x-dust, som er et lille enkeltmandsfirma der er eneforh. i dk !

Der er en 3-4000 at spare, samt x-dust kan regulere sugestyrken i håndtaget.

Er der nogen der har erfaringer med de 2 systemer ?

Hvis x-dust lukker, hva' så ?? Firmaet i sin nuværende form har vist kun eksisteret siden 2002 !

Thomas
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan kun anbefale x-dust. Der har absolut ingen problemer været... Og den pakke med rør / fittings var rigeligt hvad der skulle benyttes til installation. Og det virker perfekt.....

Mht. til garanti m.m. så har det amerikanske firma masser af steder du kan få repareret. Og mon ikke de er interesseret i, at stopper denne danske forhandler, at de således hurtigt finder en ny. Jeg er/var ihvertfald ikke bekymret.

Iøvrigt er selve støvsugeren fra x-dust helt igennem af stål. Intet plast der kan knække m.m. Og skulle der være en motorfejl så kan den 100% sikkert repareres af en lokal elektromand. Alle sugekontakter rør m.m. er identiske med andre centralstøvsuger fabrikater. Samme diameter etc.

Hvis du er interesseret er du velkommen til at se dyret.... postnr 4700 Næstved
Jeg købte engang mit software som er firmaets væsentligste arbejdsredskab og i øvrigt også eneste bortset fra en regnemaskine hos Sophus Berendsen, da jeg tidligere havde købt hos 2 fyre der skiftesvis var meget interesseret i handel og ret ligeglade. For nu ville jeg have sikkerhed for fremtid og forsyning i form af hjælp ved fejl o.lign.

Et år efter lukkede Sophus Berendsen sin softwareafdeling, og de 2 fyre består fortsat, så stor er ikke sikkert, måske kan mindre være lig med levebrød, og derved et større incitament for at kæmpe for kundernes tilfredshed - men jeg har opgivet at vurdere det ud fra størrelse måske bortset fra Microsoft, men de har nok også gurustatus hos mig, med fare for at I alle kaster jer over mig.

Men se dog deres regnskaber hvis det er et selskab, ellers skal jeg gerne gøre det for dig, hvis du er interesseret, det tager ikke megen tid at se om de er ved at lukke eller ej, og på LDS er det jo u/b, og jeg kan se dem på nettet, så har du lidt mere sikkerhed. Og se, det var jo et tilbud!

Mvh. JørgenE
Tak for svarene.

Thomas
Vi har Frithiof, den er helt i stål, vi er tilfredse. Men undlad de korte 90 grader bøjninger, småsten og andre småting har den tendens til at hvirvle rund i bøjningen uden at komme videre. Og brug indbygningsfejebakker som monteres i en sokkel/fodpanel i køkken, entre eller bryggers – hverdagens sko-snavs og brødkrummer kan hurtig komme væk for slangen er ret lang at tage frem for en smule snavs.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis