Fjerne gammel glasfilt

Jeg er i gang med at sætte filt op i det meste af huset - stort forarbejde men resultatet er det hele værd.

I det næste rum har den tidligere ejer desværre allerede været i gang - og han har ikke gjort sit forarbejde. Resultatet er meget ringe med tydelige overlap, ravpluks under filten og store folder omkring vinduerne.

Jeg er mest stemt for at få det fjernet og starte forfra med fuldspartling af væggene, så resultatet bliver som i de øvrige rum.

Er det til at fjerne den gamle filt - i givet fald hvordan - eller er jeg nødt til at spartle ovenpå filten?

Kunne "problemløser" være en genvej - i givet fald, hvordan er overfladestrukturen på dette sammenlignet med alm. filt?

mvh Martin
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kære Martin.

Velkommen til siden, men stil spørgsmålet igen på mandag, for i weekenden arbejder de fleste LDS'ere eller også sover de, så lørdag søndag er de dårligeste dage at stille et spørgsmål på denne side - vi er nede på ½ kraft mht. besøgsantal og besvarelser.

Du skal ikke stille spørgsmålet igen, men bare lave et spørgsmål om ingen kan svare på dit nuværende indlæg - så tror jeg der kommer svar - bare et godt råd uden garanti forstås biggrin

Mvh. JørgenE
hejsa
du kan godt vælge at arbejde på væggen som om at den ikke er beklædt med filt , sådan at forstå at du laver de nødvendige reperationer og spartlinger, og så beklæder væggen overalt med ny filt,
det kan være en næsten uoverkommelig opgave at fjerne gammel filt ,

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hejsan
Jeg har selv i denne weekend arbejdet med glasvæv og der var flere steder at den forige ejer havde knaldet noget væv op som ikke sad pæn og det var flere løse steder.
Jeg tog chancen og rykkede vævet af det gav mig ingen probler der var kun et par steder hvor underlaget ikke kunne holde til denne behandling, så her var jeg nød til at spartle, om det er den forrige ejer det har sjusket med sit arbejde i sin tid ved jeg ikke. mit råd er prøv og se om du kan pille det ned, ellers er der jo nok ikke ander at gører end at spartle uden på.

Michael

Ups det var ikke menigen at det skulle komme 2 gange :-)

Michael

jeg har selv stået i dilemmaet, om jeg skulle rykke det gamle glasvæv af eller ej.

Jeg var ikke sikkert på at det sad godt nok fast over det hele, så jeg valgte at tage det -

Hvis det sidder løst, er det lige til at rive af. Hvis det IKKE sidder løst - fat knofedtet, køb en skraber (koster 200 men er alle pengene værd), og start kun en dag, hvor du er meget tålmodig. Det er et STORT arbejde.

Held og lykke med det.
Tak for svarene - jeg må i gang med sandspartelmassen!

mvh Martin
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også