Græskarkerner Zephirine 1243 3730 29-10-2004 20:24 Jeg havde tænkt, at jeg søndag skulle servere græskarbrød. I opskriften står der "grønne, hele græskar kerner". Hvad menes der med, at de skal være grønne? 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
JørgenE 2376 4040 30-10-2004 00:59 Kl 22.24 - med din energi burde du have sovet i 1½ time nu. - Men godnat siger jeg nu, hvis ikke du allerede er stået op, for klokken er 3.00 - men tiden på min LDS-side er en time bagud. Mvh. JørgenE
Zephirine Trådstarter 1243 3730 30-10-2004 05:39 Ja det havde været skønt, men jeg må sove, når jeg bliver gammel nok til det :lol: :lol: Men kl. 3 var jeg ikke stået op, for jeg havde jo sat bagemaskinen på timer i aftes. Så nu DUFTER her af frisk brød :wink: Jeg er stadig undrende overfor det der med de grønne kerner og har ikke kunnet finde en forklaring endnu. Jeg havde jo håbet, at jeg kunne bruge kernerne, som vi idag skal grave ud af et par græskar, som skal bruges til græskarmandlygter til bænken udenfor køkkendøren
Marianne 20 30-10-2004 12:19 Hej Zephirine. Græskarkerner, der købes i en butik er altid grønne, men der dyrkes jo mange forskellige slags græskar i haverne, og de kan have forskelligt farvede frø. Så, gå fortrøstningsfuldt ud i haven og smag på dine græskarfrø - smager de godt (er ikke bitre) så bruger du dem i brødet. Husk at tørre overskuddet så du har til den lange vinter. Venlig hilsen Venlig hilsen Marianne
Zephirine Trådstarter 1243 3730 30-10-2004 19:02 Super, tak for hjælpen Marianne. Jeg måtte hoste op med 2x25 kr. til græskar til at skære ud. Jeg fik ikke et eneste i haven i år Men kernerne i dem smagte helt fint - svagt nøddeagtige, så de ryger i brødet imorgen. Og hønsene og hanen klukkede af lykke over at få al indmaden. Så det er da ok alligevel og lygterne er fine