Opvaskemaskine for meget salt

Hej med jer!
Vi har et problem med vores opvaskemaskine, nu har den kørt i 2 1/2 år
uden porblemer, men det startede i går, alt var hvidt, først trode vi det var kalk, men det var et men da vi smagte på det så var det salt.
Håber der er nogle der kender til det.
MVH Preben41

preben

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det har jeg også prøvet.Det viste sig at låget til saltbeholderen havde løsnet sig. Kan det være årsagen?

Mvh
gug
I vores tilfælde var der en revne i låget til saltbeholderen.

Mvh. JørgenE
Hvis du bruger vasketabletter anbefaler flere maskinproducenter egentlig, at man ikke anvender yderligere salt. Så en mulighed er at tømme saltbeholderen og bruge tabs.
Selv om det hvide smager salt er der nu nok kalk invlveret alligevel. Fyld sæbebeholderen den med citronsyre (pulver) i stedet for sæbe en gang og vask mens de anløbne glas er i. Jeg vil bilve overrasket hvis ikke det hjælper ( i det mindste midlertidig)
Hej Lars ON
Så må du blive meget overrasket :lol: for det har jeg prøvet og der er stadigvæk meget kraftig saltvand, det der med citronsyre, er ellers godt,
de sidste 13 år har vi også brugt det hver ander gang vi bruger opvaskemaskinen, vi kommer ca. 1 lille ske fuld sammen med sæben.
Men ellers tak.
MVH Preben41

preben

Hej igen med jer alle!
Jeg må komme med en bekendelse, Til gug!!!!!!!!! det var låget på saltbeholderen det var galt med, den gode mand der kom og så på maskinen, sagde der var kommet nogle store saltkorn ind under gummi ringen, så efter den var klaret, så var alt i orden.
TAK til alle der har prøvet at hjælpe os.
MVH Preben41

preben

hej
nogen der kan hjælpe???
mine glas og andet blir ikke helt rent, jeg bruger alt hva man kan, tabs og salt og har osse kørt et rensingsforløb igennem????
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis