Gulvvarme - returføler - trådløse følere

Vi har et hus hvor der der gulvvarme i alle 10 rum. Der er desværre ingen rumføler men kun en ventil/termostat som måler på returvandet (samt en ventil med plasthætte på den enkelt kreds så de kan justeres uafhængigt).
Føleren er placeret så den måler den samlede retur-temperatur - alså ikke på den enkelte kreds.
Jeg ønske at få sat trådløse rumføler op (Honeywell) i 8 af rumene og få monteret telestater på 8 af kredsene så styringen foregår i det enkelt rum i stedet for ude i skuret.
Men hvis jeg placerer rumfølere og styring af de enkelte ventiler hvordan vil termostaten/ventilen som måler på returvandet opføre sig ? :?:
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Hvis jeg forstår dig korrekt, så har du en blandesløjfe med ti manuelt justerbare ventiler som styrer flowet på returen igennem hver enkelt kreds og en termostat som sørger for at det vand som løber frem i alle kredsene ikke er mere end det du stiller den til (typisk ca. 35 grader).

Hvis dette er korrekt forstået er der overhovedet ingen problemer med at gøre det du vil.
Prøv evt.at se på www.biovarme.dk de har hvad du skal bruge til fornuftig pris.

Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
hej igen

Jeg svarede ikke helt på dit spørgsmål.
termostaten på dit samlede returvand vil bare stå og regulere stille og roligt alligevel.
Du behøver kke bekymre dig om dette, da den bare åbner elle rlukker lidt mere så du stadigvæk har din forudindstillede temperatur i alle fremløb.

Kewin.

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Tak for svaret - og linket.
Jeg har kikket på en Honeywell styring hos www.vvs-grossisten.dk
Det jeg godt kan lige ved Honeywell er at deres HomeTronic system kan udbygges til styring af mange andre ting - f.eks. lys m.m.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis