Lang stiksavsklinge

Hej igen

Sidder med en lille opgave her, jeg skal skære et hul i sådan en gammel koksvæg eller hvad det er... det ligner koks med sten og bindemiddel. Jeg har tidligere skåret ud til rør ved brug af vinkelsliber med stenskive. Men nu skal jeg altså igennem væggen, den er ca. 10-12 cm tyk, jeg forestiller mig at man kan bruge en stiksav med ekstra lang klinge - jeg har bare lidt problemer med at finde den lange klinge, er der nogle der kan hjælpe mig?

(vil helst undgå at investere i en bajonetsav bare for den udskæring)

Hygge herfra
Janus

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Janus.
Du vil nok få meget svært ved at finde en klinge i den ønskede længde til en stiksav. Men måske du selv ville kunne file en klinge fra en bajonet sav til, så den passer til din stiksav. Spørgsmålet er så bare om din stiksav vil kunne trække en større klinge. Har du overvejet et kopbor i stedet for ?

V.h. Håndværkeren
Hej Janus.

Hvis du ikke finder på noget andet, så har HN en bajonetsav til 148,- i øjeblikket. Bevares, det er hverken DeWalt eller Makita, men den holder nok til de par huller, du skal have lavet.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hvad med at bore huller hele vejen rundt med et murbor og derefter slå "hullet" ud med mejsel?
Okay cool med den Bajonet fra HH, har lige kigget på den. Den er super lige til mit formål.

Jeg vil gerne have hullet så pænt skåret som muligt da jeg skal montere 4 glasbyggesten horisontalt, så borehuller osv. ville jeg nemlig helst undgå smile

Tak for hjælpen allesammen, håber jeg kan give noget tilbage en dag wink

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Du kan selv være en Vinkel Sliver Carsten:-) Hvis du saver langsomt med en bajonet sav kan du lave meget flotte udskæringer, men knokler du den der ud af vil det blive skævt.
Har lige købt en bajonet sav i Jem og Fix til 100 kr. da min Makita lå i Århus og jeg ikke lige magter at køre ned efter den, for at skære en enkelt plade ud.
Bevars, det lykkes, skulle ikke være særligt pænt, men det er godt nok et tarveligt stykke værktøj at stå med. Ganske simpelt.
Der er kun en klinge med, til træ, og det var også det jeg skulle bruge, men den er så ringe at den næsten ikke tager ved. Motoren lyder som at noget der er løgn, bespændingen af klingen er løs, osv. osv. men bevars igen, det lykkes.
Jeg undre min voldsomt over, selvom den er utrolig ringe, at det kan lade sig gøre for 100 kr. Alene momsen, så er der 80 kr. tilbage til fremstilling, transport, indpakning, fortjeneste i alle led og at lave "værktøj" for. For ikke at sige garenti.
Men held med det. Køber du en "ordentlig" har du den jo længe og kan bruge den med fornøjelse i fremtiden.
Det kom jeg til da jeg skulle banke hul i en kampestensvæg (elmajsel) og havde brændt 4 billige af. Dog fik jeg dem ombyttet på garentien, men igen, de var ynkelige. En Markita blev igen løsningen og den kom igennem
.
Jeg havde tænkt mig at lave et lille skinne og skrue denne fast i væggen og lade bajonetsædet køre op af denne.

Jeg har før savet 100% lige med en stiksav på denne måde (det var inden jeg fik købt en rundsav wink )

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Alt kan lade sig gøre, bare man giver sig tid nok til det.
boremaskine til 69 kr
stiksav til 69 kr
rundsav til 129 kr
vinkelslipper til 49 kr
bajonetsav til 100 kr
er der motor i dem til denne pris.?

hvist det er motor i dem
så hville lyde som 10 år gammel bosch boremaskine
som er til skrot moden.!
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis