Hjælp til mørtelblanding....

Jeg er efterhånden helt forvirret! Jeg har ad flere omgange søgt på nettet, - bla. i dette forum efter opskrifter på mørtler, men bliver kun mere og mere forvirret!

Jeg bor i et gammelt hus fra 1913, hvor jeg løbende reperarer fuger (bl.a. pga. murbier) og bruger mørtelfuger rundt om vinduer efterhånden som jeg udskifter dem.

Jeg ved godt at jeg burde bruge kalkmørtel uden cement, men pga. min totale forvirring ender det altid med at jeg bruger færdigblandende KC opmuringsmørtler fra MAXIT. Det er så dejligt nemt smile

Jeg har fået anbefalet at bruge en mørtel af 12 dele bakkemørtel til 1 del cement, - den skulle være så svag at den kan bruges istedet for ren kalkmørtel. Er det korrekt?

Er der nogen der kan hjælpe mig med helt præcist hvad jeg skal købe? Skal man blande selv eller kan man få noget færdigblandet?
Jeg er efterhånden helt forvirret! Jeg har ad... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra LuneLund

Du isolerer bare med en strimmel sten- eller glasuld. Ikke noget med at stoppe - det skal kun trykkes let på plads.

Hvis du vil gøre det nemt for dig selv, bruger du et fugebagstop, som man også bruger ved "kunstige" fuger.


"Fugebagstop" "kunstige fuger" ???? allerede nu er jeg lost hehe...hva menes der med det ?
@Ascona400:

Med kunstige fuger mener jeg f.eks. byggesilicone etc.

Fugebagstop er et skumgummiprofil , det er enten rundt eller firkantet, som lægges i fugen for at sikre en korrekt profil på fugemassen. Har også den fordel , at det danner et "stop" så du ikke bruger unødig meget af den dyre fugemasse. I dit tilfælde vil det tjene som bagstop.

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis