Indslag ved firmaets julefrokost - god idé efterlyses.

Afdeling i firmaet hvor jeg er arbejder, har fået den tjans at skulle stå for et indslag til Julefrokosten, af tidligere indslag kan bla. nævnes div. "skuespil", "hvem har sagt/gjort noget skørt i årest gang", "Jeopardy - kendskab til firmaet", mv.

Er der blandt jer LDS'er en/flere som har forslag, så er jeg/vi meget intresserede i en eller flere idéer. Gerne link til websider.

Afdelingen tæller 18 personer, og antal deltagere til julefrokosten ligger "normalt" på 70-80 personer. Festen holdes i firmaet, hvor der er hyret band og diskotek.

Det må gerne være en idé set med "nye briller", også skørt & sjovt.

Thomas

Thomas
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har i nogle år i grupper af max. fire personer skulle lave teksten til en eller anden melodi, som hver gruppe så har skulle synge stående. Teksten skulle helst vedrøre emnet f.eks. firmaet eller julen. Egner sig ikke til en restaurant, men hvor kan mange blive kreative.

Så har vi ligeledes i grupper af 4-5 skulle bygge et vikingeskib (da vi var i Roskilde), fik udleveret pap, lim og saks + 100 kr. og skulle så finde et sted i byen hvor vi kunne kreere vidunderet incl. lidt drikkevarer. Det var ret sjovt at se en masse mennesker arbejde i forskellige bodegaer, cafeer og så gå andægtigt rundt i gaderne med deres færdige vikingeskib for at samles i en restaurant, hvor festen så startede og en vinder skulle kåres.

Igen i grupper tilfældigt udtrukket (så alle lærer hinanden at kende) skulle der besvares spørgsmål - I kender måske den med byer der skal gættes ud fra noget der ikke lige giver mening, men når man tænker sig om og lidt trekantet - kan man se ideen i svaret. F.eks. Sengeleje = byen Madras.

Men måske er det nemmere at lave i et selskab på 30 personer end det dobbelte eller flere, jeg ved det ikke, men sjovt har vi haft det, og et sammenhold både i grupperne og drilleri med de andre, f.eks. når vi så deres håbløse vikingeskibe der faldt sammen for et godt ord.
Og så vandt vi ikke engang cry

Mvh. JørgenE
Citat fra JørgenE

sjovt har vi haft det, og et sammenhold både i grupperne og drilleri med de andre, f.eks. når vi så deres håbløse vikingeskibe der faldt sammen for et godt ord. Og så vandt vi ikke engang


Det lyder til at i har haft det sjovt, og du kommer mere flere gode idéer, men dog ikke lige noget som jeg tror vi kunne egne sig til vores julefrokost. Det indslag som vi skal diske op med, vil jeg skyde på ikke skal tage mere end 10-15 min., eller ihvertfald max. 20 min. Der har været snakket om at lave parodi på ørkenes sønner (sønners søn & fætre - f.eks.... for at det passer med 18 personer), men så skal bruges tid på at indlære replikker, og et manuskrift er vel ikke sådan lige at finde på nettet ?

Så hvis der er flere idéer fra jer GDS'ere her på kanalen, modtages disse meget gerne.

Thomas

Thomas
Kære Sputnik.

Så længe du kalder os GDS'ere må du ikke forvente svar.

Du er nemlig på siden for LDS'ere, og måske er det dit problem :lol:

Har du nogensinde gjort dit køkken selv eller gør dit badeværelse - noget sludder, du har lavet dit køkken eller lavet dit badeværelse og sådan er det på denne side - hvor du har fået GDS fra ved jeg ikke, for det er noget andre gør for en.

Hej skat, jeg går ud og gør kloakken - vi ses - husk 2 fingre skal stritte når du siger det - VRØVL - nej det hedder Hej skat, jeg går ud og laver lokumsrenden så den virker igen - sådan :lol:

Mvh. JørgenE
PS Sputnik det var kun for sjov, men mange bruger GDS som en standard, og jeg har aldrig forstået det, for det da mere logisk at sige at jeg laver det selv. Gør det selv er jo en anden der fortæller dig at du skal, jeg gør det derimod selv, og så siger jeg at jeg lavede det selv - derfor LDS.

Så gør-det-selv er når ægtefællen fortæller man skal spare penge, og bare kan gøre det selv, og lav-det-selv er når man tager intiativet og laver det selv, og selv en sprogforsker vil nok give mig ret.

LDS er den korrekte betegnelse for alle os der nyder at knokle når vi skal slappe af for det er fordi vi laver det selv biggrin

Mvh. JørgenE
Citat fra JørgenE

Så længe du kalder os GDS'ere må du ikke forvente svar. Du er nemlig på siden for LDS'ere, og måske er det dit problem


Skaden er hermed rettet, fyr løs med de kreative idéer!

Thomas

Thomas
Annonce
Ha, ha, så kan kun en god ide besvare :idea:

Mvh. JørgenE
Citat fra JørgenE

Ha, ha, så kan kun en god ide besvare :idea:


JørgenE > Jeg oprettede spørsmålet i den tro, at kunne få nogle gode/seriøse svar, da vi hårdt mangler idéer, men måske har jeg postet i den forkerte kategori ?! Jeg håbede ellers på at der blandt LDS folk kunne findes en masse kreative idéer.

Hvis du har gode/sjove idéer så skriv.

Thomas

Thomas
Hej Sputnik.

Jeg har nu ikke ligget på den lade side, men ringede til en ven i Lions i formiddags, som jeg ved skulle stille op i islandsk trøje mv. for at lave en sketch med andre der skulle være fra andre lande, men han svarede desværre ikke på telefon i dag, så tro ikke vi undlader at arbejde i kulissen, men før der er et resultat er der jo ligesom ikke noget at skrive om.

Mvh. JørgenE
Hej Sputnik.

Den er ikke ny, den er rigtig gammel, min ide :lol:

Hvem husker ikke Grethe Sønck på alle 4 i... Gæt og grimasser.

Lav emner over jeres firmahverdag og se, om I kan forny gættelegen på måder, som relaterer til jeres firma.

Held og lykke med kreativiteten.
Eller gå i barndom...

Sanglegen "Tornerose var et vakkert barn". Og det er naturligvis ikke afdelingens skønhed, som skal have hovedrollen - men en mandlig ansat "majet ud" som prinsesse osv.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis