Er flamingostuk lovligt???

Vi ved alle at det polystyren man satte op i lofter og på vægge for år tilbage er vanvittig brandfarligt og skal pilles ned!!!
Men hvad med den stuk i samme materiale som folk i dag sætte op i stor stil. Er det lovligt?? Er den behandlet så den ikke brænder så let, eller er mængden så lille at det ikke tilføjer nævneværdigt til en eventuel brand??
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja det vil jeg da håbe , jeg sætter selv en masse om i det firma som jeg arbejder i , jeg vil tro at mængden er så lille at der ikke skal tages hensyn til det rent brandmæssigt,

med malerhilsen

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Det regnede jeg sådan set også med, men ligeså snart der er bare lidt af stadset i en lejlighed eller hus går alle byggesagkyndige i bro og skriger "det skal ned"!!
Og hvor går grænsen for mængden??
Jeg har også selv sat en del op hos forskellige kammerater, men har egentlig aldrig skænket det en tanke før nu.
Tjaeee hvor er grænsen...

Den mængde der er i stukken er ganske lille. Det er sikkert ikke mere end du vil kunne finde af plast i dine møbler... Men mon ikke der er den forskel mellem de gamle typer og den der bruges til stukken er at der er tilsat brændhæmmende additiver til stukken ??
Det er der vel også til de kugler der bruges i fx sækkestole !!

Ud over det er der jo også den forskel der ligger i at der er et bånd rundt langs loftet, ikke er noget der vil fx dryppe, ned over beboere, mens det brænder......

MVH Njord
Du har nok ret Njord smile

Tak for jeres svar!! biggrin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også