Støbning af krybekælder

Hej Alle

Min plan er klar - men svigerfar stritter i mod.

I vores kommende nye køkken ønsker jeg gulvvarme. Huset er fra 1928, og har en krybekælder på ca. 70 cm. Umiddelbart påtænker jeg at isolere med flamingo-batts ( ca. 500 mm), og støbe ovenpå, incl. rionet mv. Det burde der ikke være nogle ben i....eller :?:

Svigerfar mener derimod, at et hus fra 1928, ikke er skabt til gulvvarme - og krybekælderen har en ventilerende effekt for huset. At fylde krybekælderen vil derfor være en synd :twisted:

Hvad siger I - er svigerfar klog eller doven (han hader at støbe - især i december) :?:

mvh. Thomas
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg har da også krybekælder i et hus fra 1958, men det er da for at ventillere under træbjælker og trægulv, hvis gulvet var støbt behøvedes da ingen ventilation,
du kan evt bruge 10-15 cm leca til afretning hvis det er nødvendigt

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Der kan godt være en snert af sandhed i svigerfars argumentation. Krybekælderen ventilerer alle rum i huset, og normalt er der forbindelse mellem alle rum i krybekælderen for, at skabe den bedste luftgennemstrømning. Nedlægger man et krybekælderrum, skal man blot sørge for, at der fortsat er en fornuftig forbindelse mellem de resterende rum. Så på med vanterne svigerfar :lol:

Iøvrigt ville jeg ikke lægge mere end 300 mm isolering.

Mvh. Thomas.

Mvh. Thomas
Tak for svarene

Svigerfar glæder sig allerede :lol:

TLFH; Hvorfor vil du kun bruge 300 mm isolering. Jeg mener, hvis pladsen er der ?

mvh. Thomas
Økonomisk:
Udgiften, omend vi er nede i småtingsafd. arealet taget i betragtning, er større end varmebesparelsen.

Teknisk:
Lægger du så tykt et lag isolering, bygget op af flere lag Polystyren (flamingo), bør du vælge en Polystyren med stor trykstyrke, for at undgå sætningsskader i gulvet.
Jo tykkere lag jo mere ustabilt bliver underlaget for betondækket.

Mvh. Thomas.

Mvh. Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis