rød cirkel og et udråbstegn i cirklen og et parentes udenom

Ved du hvad det betyder ved en Toyota Avensis?
Jeg får den op i displayet tit.
Mvh
Qamar
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mener det skal vise fejl på bremsen - en alvorlig advarsel som man ikke må ignorere!

Mvh. JørgenE
Der er fejl i bremserne!!!

Enten kan det selvfølgelig skyldes at håndbremsen ikke er trukket helt enten pga. forglemmelse eller fordi bremserne hænger lidt, men måske skyldes det, at der ikke er noget bremsevæske på og pludselig når du vil bremse, så ryger pedalen blot i bund og du risikere at ramme uskyldige mennesker....

Jeg ville få tjekket bremsevæske standen med det samme og så turde jeg nok ikke selv kører den til værkstedet, men ville bede Falck/Dansk Autohjælp om at få den bugseret derhen.

Måske er det en ubetydelig ting, men jeg ville nødig kører 130 kmt på motorvejen og opleve at bremserne ikke virker, så man skal bremse ved hjælp af håndbremsen som stadig burde virke.

mvh
Troels
Hej.
den lampe der lyser op indimellem er sikkert advarselslampen til ABS systemet,
Den lampe der viser om håndbremsen er trukket viser også om der er for lidt bremsevæske på, så hvis den slukker normalt når håndbremse slækkes er det fejl på ABS'en, og det kan du ikke selv udbedre.
Det i langt de fleste tilfælde er en hjulomd.giver der er ved at stå af, så derfor må du på værksted, se i din instruktionsbog om ikke det er rigtigt. Er det ABS. lampen kan du roligt køre på værksted selv, da bilen så bremser almindeligt som en bil uden ABS.
Mvh. Ole
mail: [email protected]
web: olesautoservice.dk
Citat fra autoole

Hej.
den lampe der lyser op indimellem er sikkert advarselslampen til ABS systemet,


Jeg kender ikke Avensis, men plejer ABS-lampen ikke at have teksten "ABS"?? Den lampe, der er beskrevet er som de andre skrier den "almindelige" bremselampe.

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej igen
Jeg havde ikke læst din beskrivelse af lampen godtnok, så derfor et nyt svar
Det er helt sikkert lampen til slidindicatoren der sidder på bremseklodserne , og indikerer at klodserne snart er slidt op.
mvh. autoole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis