oliefyr på anden form for brændsel end fyrings olie

vi har et nyt oliefyr af mærket baxi block 20 med en termo tech brænder .


hvad skal der til for at kunne fyre med andet end olie feks raps

hvad er brænd værdien i raps i forhold til fyrings olie.

hvilke firmaer kører ud med raps i tank biler og hvad er prisen iforhold til olie pr 1000L

jeg er klar over olie fyret skal fin justeres til raps olie men er der meget og spare er det jo værd og ofre .

olie brænderen kan levere op til 38kw
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes du skal tænke dig om inden du begynder på den øvelse!

Typisk skal rapsoliebrændere køre med et andet tryk fordi olien kræver forstøvningstryk højere end sædvanlige 10-12 bar og det er ikke sikkert at din brænders pakninger mm. kan holde til det!

Og efter sigende er rapsolie ikke bare rapsolie! Afhængigt af om olien er koldpresset eller varmpresset kan der opstå problemer med pakninger osv.

Jeg siger ikke, at du skal lade være, men blot at du måske skal kontakte leverandøren af brænderen og spørge hvad deres erfaringer er og hvorledes de f.eks. stiller sig til garantier mm. når der er fyret med andet end fyringsolie.
Citat fra vvs'eren

Jeg synes du skal tænke dig om inden du begynder på den øvelse!

Typisk skal rapsoliebrændere køre med et andet tryk fordi olien kræver forstøvningstryk højere end sædvanlige 10-12 bar og det er ikke sikkert at din brænders pakninger mm. kan holde til det!

Og efter sigende er rapsolie ikke bare rapsolie! Afhængigt af om olien er koldpresset eller varmpresset kan der opstå problemer med pakninger osv.

Jeg siger ikke, at du skal lade være, men blot at du måske skal kontakte leverandøren af brænderen og spørge hvad deres erfaringer er og hvorledes de f.eks. stiller sig til garantier mm. når der er fyret med andet end fyringsolie.




Det vil blive for dyrt da der skal bruges specielt trykluft forstøvnings udstyr til brænderen .


findes der andet man kan fyre med i et olie fyr ?
Hej
Jeg har en brugt rapsoliebrænder med dansk manual til salg
Type
Dyma & Danheat a/s
VVS 2000 BIO
Kapacitet
2,0-3,0 kg/h
23-35 kW
TON
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis