hjælp jeg har fået dieselpest

Jeg har fået dieselpest i brændstoftanken på min sejlbåd. min motormand siger at tanken og motoren skal skilles ad for at blive renset og repareret, findes der ikke en billigere og bedre løsning ?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du har fået dieselpest i din brændstoftank, er det nødvendigt at få dræbt pesten så hurtigt som muligt. Du skal tilsætte et bakteriedræbende additiv der hedder BIO-PROTECT 2 som også emulgerer vandet i din tank, så det opløses i dieselen og forbrændes.
Har du et angreb så tilsætter du additivet og fylder tanken helt op. efter et døgn er mikroorganismerne døde og sunket til bunds i tanken. Nu kan du enten tømme biomassen ud via bundproppen eller med en oliesuger gennem inspektionslemmen.
Fremover bør du ligesom mange andre sejlere, lave en forebyggende behandling ved at tilsætte BIO-PROTECT 2 hver gang du bunkrer diesel, så får du aldrig dieselpest mere. læs mere om dieselpest på www.marinaja.dk

Marinaja giver dig tid til at sejle. Vi reparerer og vedligeholder din båd. Vi giver også gode råd, så din båd er søsikker og holder sin værdi. Vi tilbyder også individuelle sejlerkurser i godt sømandskab.
Ang. Dieselpest vil jeg gerne oplyse om et produkt som hedder "CLEAN DIESEL" fra "CLEANODAN". Tøm tanken, skyl den ud, rens brændstofslanger og skift filter. påfyld væsken sammen med diesel. førstegangsdoseringen må gerne være 2 - 3 gange normaltilsætning.
for at undgå dieselpest er det godt at have en rustfri tank som helst er fyldt helt op, da der ikke kan dannes kondens i en tank der er fuld.

Lintz
Kære Marinaja

Ja, ærlig talt mht. reklame, I er velkomne til at skrive på siden og tilføre viden, og netop JERES produkt må da også gerne nævnes, men ikke hvis det er det væsentligste.

Tag dog i stedet at fortælle, hvorfor det er bedre end andres, så kan brugerne som er ret så vidende enten sige det er korrekt = stor reklame, eller de kan fortælle om andre de finder bedre= meget dårlig reklame.

Men kan I skrive hvorfor det ikke er korrekt, og her taler vi dybt seriøst, at lige der er jeres bedre, så ok for mig, og brugerne vil garanteret også lytte, og ellers glem at skrive på siden, for det er ikke nogen reklamebutik.

Jo I kan købe et banner på siden, det er ret billigt indtil videre, men det skal gerne være noget der giver brugerne noget, ellers har I da bare spildt pengene, og jeg har sparet lidt i omkostningerne tongue

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis