Gode råd til hussalg

Hej til alle
Vi er så småt begynd at tænke på at sælge vores hus cry og så vil jeg hører om der er nogen der er stødt på nogle hjemmesider der kommer med gode råd om hvordan man gør sin bolig klar til salg, (lidt ala helt solgt).
man er jo lidt slem til at syntes at ens eget hjem er det bedste man kan have, biggrin men det er jo ikke sikkert at en evt køber syntes det. :evil:

Michael

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hjemmesider kender jeg ikke.
Men mon ikke de har lidt ret i "helt solgt" det drejer sig om at ryde op, fjerne outrerede farver og få lavet de småting der evt mangler rundt omkring..

Men det er svært at se på sit eget med nye køber øjne.... Så prøv med nogle venne rog familie.. spørg den hvad der er for mangler eller fejl de mener at netop jeres hus har... så havr du chancen for at få klaret noget af det.. Inden en potientiel køber kommer med de samme indvendinger.

Så ryd op, smid væk og få det lyst og indbydende...
Sørg for at haven er trimmet.. og der ikke ligger gamle bunker grene osv rundt omkring...
Ryd op i garagen..
Kig på vinduerne.. er de pæne eller skal de lige males op igen inden salget.. PÅ samme måde med gerigter og fodlister inde i huset...

MVH Njord
Hej Njord
Dert tror jeg du har ret i, og jeg kan love dig for at vores trailer har været på overarbejde i den sidste uge, :? det er da helt utroligt hvad man får samlet sammen af ting man nok kan bruge engang.
Med hensyn til haven, så er jeg så heldig stillet at min kone er hysterisk med hendes have *gg biggrin , så der er der ingen problemer.
Det som jeg tænkte på var farver osv. og ting som andre øjene måske vil se som værende ikke hensigtsmæssige.
Jeg leder videre og det kan da værer at der er andre der kan komme med indspark her på siden

Takker

Michael

Hej MTL

Du kan også få en ejendomsmægler ud for at vurdere det, når du selv er tilfreds, og høre hvad vedkommende har at sige omkring eventuelle ændringer.

Når alt dette så er lavet, og familien/vernnerne er tilfredse (som njord foreslår) kan du få et par nye ejendomsmæglere ud for vurdere huset og se om de har flere bemærkninger.

På den måde vil du også få de professionelles syn på sagen.... Det kan også være at når de første potentielle købere har været og set huset, at de har nogen bemærkninger som du kan nå at rette inden de næste kommer...

Held og lykke med salget.... men skal du så ud i et rigtig dejligt stort GDS projekt ?

Hilsner
Vifu

Bonden
Hej Vifu
Nej det er ikke et rigtigt stort project, Vi er efterhånden kørt træt i vores store hus 218m2 ( en gammel skole fra 1898 se mit foto), så vi er blevet enige om at det er nu vi skal sælge, hele huset er inden for de sidste 8 år renoveret fra kælder til tag.
Så vi er blevet enigen om at vi vil have et 1 plans hus med standardt døre og vinduer osv (hvor kedeligt *gg),
Så GDS også kan gøres for meneske penge, til sammenligning kan jeg da fortælle dig at et alm trævindue til vores nuværende hus står i ca 9500 kr stk og vores gamle fyldningsdører er 265 cm høje, her har vi fået lave 2 ny ved en snedker og Damm!! det koster.
Så det kunne være sjovt at kunne skifte en dør uden at vi skal spise vandgrød i den næste måned *gg

Michael

Hej

Jeg så i et husprogram i går at køkken og bad SKAL være rene, også ovnen.
Derudover skal væg til væg tæpper være rene og uden katte og hunde lugt. Vi har nok alle været på besøg hos nogen som har vænnet sig til lugten af kattebakke! Specielt hvis de er rygere.
Sørg for at der ikke lugter, heller ikke af ajax. Edike i et par glas rundt omkring fjerner evt rester af lugte. Fjernes før evt. køber kommer.
Kælderen må ikke lugte muggent. Luft ud, det er nemmere end omfangsdræn.
Reperer de småting som eks.den ødelagte kontakt og det løse panel.

Det er kun småting, men det kan ødelægge billede af et godt og velholdt hus.

Held og lykke.

Mvh Thomas

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også