Brændefyr fy for f.....

Hej

Jeg er den uheldige vinder af en nabo som har brændefyr. :evil: :evil:
Problemet er at han fyrer med alt hvad der kan brænde dette måtte være trykimprægneret træ, brugte paller, mælkekartoner, gammelt træ med træbeskyttelse på osv.

Og for at sige det mildt så stinker det ad h til da vinden for det meste er over mod mig. Vi kan ikke tørre tøj i haven, da det så skal vaskes igen og knægten kan ikke sove udenfor i barnevognen.

Mit spørgsmål ligger så på om der ikke er nogen man kan kontakte for at undersøge reglerne på dette område mht. hvad der må brændes
af. :?: :?: :?:

Ellers får han noget træ af mig som er imprægneret med noget eksplosivt.............. :twisted: :twisted:

Hilsen Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at tale pænt med din nabo ???
Forklaret ham lidt om dine problemer med hans fyring ??

Hvis ikke så start med det !

Men ellers kan det måske være teknisk forvaltning du skal have fat i for at få reglerne for netop der hvor du bor...

Måske er problemet delvist at hans skorsten er for kort, måske er det din grænse for hvad du acceptetrer

MVH Njord
Hej,

Jeg havde nøjagtig samme problem for nogle år siden, og da kontaktede jeg teknisk forvaltning i min kommune. Jeg nåede ganske vist ikke at afgive en egentlig klage, men havde jeg gjort det ville kommunen tage ud og undersøge hvorvidt han overholdt bestemmelserne for hvad der må fyres med.

Problemet blev løst ved at naboen på den anden side, gik ind til "rygeren" og spurgte om han ville være skyld i børn på vejen blev syge når de var ude at lege. Derefter blev der anskaffet et pillefyr, og vi har ingen problemer haft siden.

Prøv at hør din kommune hvad de kan gøre.

Med venlig hilsen

Claus Holm
Så lige at du også bor i Svendborg - Så kender teknisk forvaltning da i hvert fald problematikken... :wink:

Med venlig hilsen

Claus Holm
Hej

Du kunne jo foreslå din nabo at få et træpillefyr, der er også billigt og lugter ikke.

mvh Anders
Citat fra AndersKruse

Du kunne jo foreslå din nabo at få et træpillefyr, der er også billigt og lugter ikke.


Hvis han er så nærig/hensynsløs (mod naboer og miljø), at han fyrer med alt det, der er nævnt, så synes han nok ikke, træpiller er billigt nok sad

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Annonce
Træfyr eller fastbrændselsfyr er en underlig størrelse at "styre"
Jeg er selv den lykkelige ejer af et sådan et monster.

Problemerne med disse er at her ikke er en jævn forbrænding, fyret lukker først spjældet når vandtemperaturen er nået. Herefter ligger "træet og ulmer og afgiver dets naturlige tjæreindhold. Når her så igen er forbrug, brænder tjæren først, Lugter a.ht.

Jeg har selv generet mine naboer, totalt uvidende, "da jeg jo gik inde i den gode varme". Fik et praj, ( fik meget røde ører ) Men problemet kan, og er blevet løst. For det første skal der fyres efter forbrug, altså nytter det ikke at være "doven" og bare fylde kammeret op, for så bare at gå inde og nyde varmen.
Problemet her er løst med en røgsuger og akkumuleringstank, her fyres ca. hver 2. dag. (total lugtfrit og med et minmum af røg, ca 4-5 min hvid røg, lugter ikke værre en en havegrill. ( udgift ca. 4.000) ( indtægt venlige rare naboer)
Jeg fyrer udelukkende m. tørt skovtræ. nål forår & efterår og bøg vinter.

Malet og trykimp træ er miljøfarligt affald som skal deponeres.
Måske er sv.... bare uvidende, håber det er tilfældet.
Tag en snak med ham, og jeg håber han er en af dem som får ( røde ører)

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Folk er underlige, at man selv må overtræde visse regler men andre slet ikke må, vi ser det i trafikken, havebålafbrænding, byggeri, motorstøj, mobiltelefonsnak osv osv og her fyre op med vådt/forurenet træ.

 

jeg tror ganske enkel ikke at din nabo er bevidst om de gener han påfører omgivelserne når han fyrer med forbudt brændsel. Det du bør gøre, er at fortælle din nabo om situationen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også