Oliven

Har lige været en smut i Rom, og har taget en pose grønne oliven med hjem. Er der nogle af jer der har prøvet at sylte/salte/henkoge eller hvad man nu skal gøre med dem før de bliver spiselige.

Man føler sig meget italiensk når man går der og plukker oliven i efterårssolen

Ciao

Green

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så du genudsendelsen om ejendomme til salg sydpå. Der var en rask pige der kunne oplyse at de grønne er umodne og de sorte er modne men fra samme træ, hvilket overraskede hende (og mig).

Også at hun prøvede at spise dem fra træet og de smagte forfærdeligt, og først senere opdagede hun, at de skal ligge i lage nogle måneder før de kan spises. Hun nævnte dog ikke hvilken lage man bruger, men det må vores læsere vide, og ellers spørg i en italiensk/fransk/spansk/tyrkisk butik.

Mvh. JørgenE
Nix desvære, man er nød til at gøre noget ved de rå hårde oliven inden man begynder at komme lækre olier og kryderier på dem.

Nogle på nette foreslår kausisk soda, men det syns´jeg er lidt for mærkeligt, så de er indtil viderere røget i en spand med saltlage. Det bliver ret brunt... Jeg er stadig lidt usikker på det her projekt.

Green

nej, det har vi ikke prøvet selv, men vores italienske olivenmester Rusine er dygtig til dette.
se eventuelt min hjemmeside med lækre oliven

Venlig Hilsen Jan

www.rusticana.dk

 
Lidt sjovt at blive mindet om dette gamle mislykkedes projekt.
De blev aldrig gode, selv om de var i saltlage i flere måneder, og olie og krydderier i flere år.
Så det er ikke alt man kan lave selv...

Green

Og Jan - det er normalt ikke god tone på sitet at linke til eget firma i teksten. Der må gerne være et link i din underskrift.

Bare så der ikke er nogen der bliver sure...

Green

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis