Hurra for stoker!!

Hermed alle spekulationer til side ang. stoker,skal skal ikke.
Vi har lige opgjort hvad vi har fyret for i de sidste 4 år hvor
vi har haft stoker fyr. For en gangs skyld et dejligt
resultat.
Alt i alt har vi fyret for 21000.kr.
Altså et gennemsnit på godt 5000 om året. Til orientering
er vores hus i 2 plan og på ialt 185m2.
Hvis det var fyret med olie til dagspris ville resultatet være:66000 på
4 år. altså et årligt forbrug på 16500.
Det kan man da kalde en besparelse der vil noget.
biggrin

Ilde stedt er den som ikke ved.
Ringere endnu den som ikke ved hvor han skal spørge!
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det var ikke så ringe end da.

For at sammenligne med andres forbrug kan du så fortælle lidt mere om jeres forbrug? Er i en familie som fyrer op for alle ratiatorer eller har i kun varmen i f.eks køkken?

Hvilken fordeling har i på korn og piller i jeres stoker? og har i suppleret med fastbrændsel?

Jeg takker. :-)

Kruse

Du kan mere end du tror.
Heej Kruse
Jammen vi er da en familie på 4.
Vi fyrer i badeværelse(gulv),Stue (gulv), ialt ca 40m2.+
1.salen. 3værelser på hhv.25 22 og 18m2.
Køkkenet fyrer vi op med brændeovn,og dog for vi har lige gulvet
"frostfrit". Vi bruger ca. for 300kr. brændsel i vores brændeovn årligt.
En pris der ikke er sammenligenlig med noget da der er stor prisforskel på brændsel hvor end man bor.
Vi fyrer ikke med andet i vores stoker end træpiller. På Højlund Mølle
i Gudbjerg køber vi til 1240kr.pr ton.
Vi har det altid varmt,hvilket vores omgangskreds vil kunne bekræfte!
TSK TSK."Der er sgu altid så varmt hos Hansen". Nå ja men hvad fanden,
hvis det er 200-300 kr årligt der skiller os fra vinter frakken til "bar røv", så foretrækker jeg det sidste.Det jeg mener er at når vores fyrings-udgift ikke er større end den er må vi ikke spare på varmen hvilket vi heller ikke gør.Vi fyrer ud fra at jeg/vi vil kunne gå med "røven"bar uden at fryse,og det kan vi.Ca.22-23gr.

Ilde stedt er den som ikke ved.
Ringere endnu den som ikke ved hvor han skal spørge!
Hurra!
Sådan en må jeg have.

Delfinen
Hej Leo.

Hvad er det for stoker du har :?: , det lyder helt vildt hvis du kan fyre for 5000 om året. jeg fyrer for ca. 10 - 12,000 om året, jeg har 200 m2 at opvarme.

www.stokerklubben.dk

Wikingboat 21
Ak ja, og jeg bruger 48.000 kr. pr år i 225 km. - Satans til forskel = nogle rejser sydpå eller fjernøsten. Men med elvarme mangler jeg jo alle installationerne, men det er der jo så også råd til .... tænke, tænke.

Mvh. JørgenE
Annonce
Først og fremmest tillykke med de mange penge smile Jeg bliver helt misundelig, men jeg kan nu heller ikke helt få dit regnestykke til at gå op:

66.000 kr/4år/6,8 kr/l=2426l olie/år~5100 kg træpiller/år.

Ved en træpillepris på 1240 kr/ton (meget billigt, hvis det er inkl. moms og levering!) giver det 6300 kr/år, så der må være noget olie, der er erstattet af gratis brænde eller lignende undervejs smile Med den pris, jeg betaler for piller hos Statoil vil prisen i øvrigt være ca. 8000 kr/år for et tilsvarende forbrug!

Det er selvfølgelig et forenklet regnestykke jeg har lavet (blandt andet er prisen på både olie og træpiller steget i de sidste 4 år), men som en trøst til JørgenE og andre kan det altså ikke generelt lade sig gøre at opnå så stor en besparelse som Leos ved at fyre med træpiller - omkring 40% (i forhold til olie) er vist mere realistisk for de fleste (men i Jørgens tilfælde er det vel også en slat, der kunne være værd at tage med :lol: .

Mvh
Thomas

P.S.: Brian: Godt initiativ med det nye forum (og tak fordi du har ændret navnet på det smile ) - jeg håber, det på længere sigt kan erstatte pilleklubben.dk!

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej igen.
ÅÅÅÅ i over svømmer mig med spørgsmål, men jeg vil prøve
efter bedste evne.
Stokeren er en Pellex,hvilket jeg til at begynde med var ved at
fortryde. Jeg fik så nyt tændings system,og den har kørt perfekt
lige siden.
Med hensyn til pille prisen har den varieret fra 1000kr pr.ton. det første år,1.30.de næste år,for nu at ligge på 1.24kr.pr kg. Dertil burde jeg nok have tilføjet at jeg henter selv.Jævnfør prisliste hos Højlund mølle Gudbjerg på Sy`fyn.
Når så alt dette er sagt eller rette skrevet , er den olie pris som jeg gik ud fra,dagspris fra (S)hell i lørdags.
Jeg tror det billigste var 7.11 og det dyreste var 7.18. Min udregning gik vidst på 7.15.
Vores hus er ikke nyt men absolut nyrenoveret.Nye gulve,incl.ny iso.
Vægge isoleret mer 100mm.glasuld,lofter og skråvægge med efter regelementet 250mm.
Når så alt det er sagt må jeg sige at der ikke har figureret noget "gratis brænde". Jeg har fyret i gennemsnit ca.2 mtr.af om året.
Må jeg spørge :Hvad giver i for piller i Kbh?Jeg ved at der er meget stor forskel på prisen fra landsdel til landsdel.Jeg har familie på Als der giver 1700 pr Ton.Meget dyrt efter min mening.
Det var dog en glædelig overraskelse da jeg i Lørdags erfarede at "vores "var faldet fra 1.30 til 1.24. Ikke at det på nogen måde giver anledning til en større fest,men et par "kolde"kan det da godt give til på et år.

Ilde stedt er den som ikke ved.
Ringere endnu den som ikke ved hvor han skal spørge!
PS.
Lige et surt opstød!
Skriv lige hvor i kommer fra,enten i jeres Profil eller i indlæg.
Ikke at der er nogen der vil snage i nogens privatliv,men bare for hyggen og forståelsens skyld.
Hilsen fra Lunde ved Stenstrup på Sy`fyn.

Ilde stedt er den som ikke ved.
Ringere endnu den som ikke ved hvor han skal spørge!
Hej med jer Dansker smile
Som i kan se så bor jeg jo her i Estland, nu vil jeg skrive lidt om mit forbrug i Danmark, jeg havde et 120 m2 hus vi brugte, ca. 5000 kr i gas og 1200 i brænde, men så må jeg jo også sige vi havde solvarme,
men kom her over til Estland, vores gas koster ca. 1.25 dkr i Danmark ca.
6.50, vores el dag 37 øre per kg wat (eller hvad det nu hedder) og om natten 23 øre, så hvis man så har en SAS pension fra Danmar, som efter Danske forhold ikke er så meget(14.785) om måneden skat ca. 25 %
så kan man leve rimeligt godt her.
Det var bare en lille historie her fra mig, jo forresten ejendomsskat, vi har 1650 m2 grund hus 245 m2 vi betaler 3 gange om året 400 dkr.
Hej med jer
Preben 41

preben

.....og hvis vi kan bo hos dig allesammen, så sparer vi en masse penge og du endnu flere :lol:

- Bare en idé.

Mvh. JørgenE
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis