Kendskab til HP Pavillion efterlyses / Ændring af drevstr.

En kollega har en HP Pavillion (Barton 3000), men 160Gb harddisken er tåbeligt opdelt, alt plads på på nær ca. 1 Gb er brugt på C drevet.

På D drevet ligger der en genetablerings fil, med en hængelås-ikon på.

Mit spøgsmål er nu, vil det virke hvis jeg kloner D drevet (genetablerings filen) over på en anden harddisk, og deler 160Gb disken op i 3 drev (10Gb/149Gb/1Gb), og kloner genetablerings filen tilbage på det nye E drev i Pavillion'en, eller skal filen ligge på D for at virke ?

Normal vis med f.eks. Ghost er det jo lige meget hvor image filen bliver lagt, men jeg ved ikke med HP's genetablerings fil, der er jo den-der hængelås på ?

Thomas

Thomas
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rigtig godt spørgsmål smile

Jeg kender ikke til HP´s recovery metoder, men andre producenters som jeg er stødt på igennem tiden, har jeg godt nok bøvlet meget med.

Hvis det var min egen PC ville jeg se stort på HP´s genetableringsfil, og partitionere min disk så den passede til mig. Derefter ville jeg så blot lave et ghost image, og gemme det et passende sted.

Med venlig hilsen

Claus Holm
Begge løsninger er brugbare, jeg takker for jeres var.

Hvis det var min egen PC, ville jeg blot vælge den løsning som Claus nævner, nemlig at lave et image med Ghost, og så droppe HP's genetablerings software, men nu er det en kollega som er absolut nybegynder, så jeg vil give HP's software en chance, og forsøge at få fat i den omtalte CD.

Thomas

Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis