Er der blødgøre i Plastik maling???

Så noget plastik maling man maler tapetseret vægge med, er der nogen her i dette forum der ved
hvad det egentlig er lavet af.
Der bliver jo lagt nogle kedelige kendsgerninger på bordet, i disse dage, om ophobninger af bla.a.
thalhater hos mindre børn.
Og plastik maling bliver brugt overalt, osse i mit soveværelse, så det vil da være interessant at vide
hvad vægmaling indholder.

vh søren hee :?: :?:

Abelona Søren 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Søren HE HE !!!
Jeg ved det men kunne ikke lade være. :lol: :lol: :lol:
Har du aldrig overvejer at læse indholdsfortegnelsen på sådan en dåse maling ??????????????????????????????????????? :shock: :shock:

Og så lige én ting mere, sé hvis du og dine børn skal kunne leve et bare rimeligt liv så lad for F....F... være med at gå for meget op i hvad de "kære" medier nu lige har at udpensle i deres iver for at sælge mest. :roll:

V.h. Håndværkeren
Hej Hån-værker

Nu kan du vel ikke påstå at varedeklaretionen er specielt fyldig på f.eks. maling.

Hvis du ellers kan huske nogle år tilbage, var der erhvervs-malere der havde fået knaldet en hel del brikker af, fordi de brugte produkter med opløsningsmidler i. MALERHJENE!
Det var det da på tide at det kom frem i dagens lys at det nok ikke var så kløgtigt at bruge det "lort"
Og det kan vi takke medierne for.

Nu er der så kommet nye produkter frem, indenfor maling, og hvad langtids virkningerne af disse kan være, syntes jeg egentligt, vil være rart at vide.
Og det kan gøres ved en fyldig varedeklaretion, :idea: , så jeg og alle andre der har en naturlig skepsis overfor div. produkter der f.eks. kan være store økonomiske interesser i (læs profit)

Men fordi du udviser den typiske ignorant "det går sgu nok" holdning
behøver du ikke at føle dig forpligtet til at kommenterer, når du alligevel ikke kan svare på spørgsmålet :

HVAD INDEHOLDER VÆGMALING / PLASTIKMALING ?

Abelona Søren 

Fint nok !!

Helt fedt når nogen gider give svar på tiltale, bare en skam du ikke havde mulighed for at bruge nogle større bogstaver HVABEHAR !? biggrin
Og jeg kan næsten forestille mig hvordan du virkelig har tærsket i tastaturet, forhåbentligt har du ikke smadret det helt. :lol:

OG nej jeg er ingen Ignorent :!: :!: :!:
OG jeg husker udmærket Malersyndromet ( Malerhjerne ) Jeg er én af de "heldig" der har mistet det meste af min lugtesans p.g.a. polyester dampe, og korttids hukommelsen ØØH hvad et det for noget.
Jeg vender blot tingene til det positive, for hvad hjælper det at gå og spekulerer på hvad der er skadeligt. Du kunne gå ud af din hoved dør og få en tagsten i knolden- eller skride i barnets legetøj så du slå flik flak igennem stuen og ender med én brækket arm, mulighederne er der hele tiden.
Det jeg vil frem til ER ! At lige meget hvormeget du forsøger at beskytte dig selv og dine nærmeste vil både du og jeg være udsat for stadig påvirkning af diverse gift stoffer. Og som de gamle sagde " man skal aligevel indtage 7 pund skidt om året" er der noget om sagen. Se nu ved jeg jo ikke hvor gammel du er men jeg er kommet rimeligt igennem det første halve århundrede, og det der så undre mig er at børn og unge i dag forholdsvis har flere sygedage end foreks. min årgang. Og jeg tror at det er fordi forældre i dag er alt for pylrede over for deres børn. Det var så ordene :wink:

Venlig Hilsen H H H Hå Hå Hån Hå Håndværkeren
Jeg har altså svært ved at forstå holdninger som "der kan ske så meget, så lad os være ligeglade!" og "det tog vi ikke skade af, da jeg var barn, så lad da bare børnene sidde uden sele i bilen". Vi er nogle, der ikke tror på skæbnen!

Man påvirker (eller forsøger) de steder man kan, og så er der nogle ting, man ikke kan gøre noget ved, som man lever med (eller dør af). Hvis man kan nedsætte nogle risici er det da dumt ikke at gøre det - og i hvert fald dumt at nedgøre folk der prøver!

Med galden af vejen mener jeg i øvrigt primært, phtalater er farlige, hvis man spiser dem (derfor, de er helt forbudt i legetøj til små børn, der sutter på alt).

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Ja der er en smule blødgørere i. De har den funktion at få malingen til at flyde ordentlig sammen når den tørrer. Derfor skal man ikke flytte ind i et rum lige efter man har malet det. Vent et par dage.

Efter denne afdampning er sket skulle der ikke være blødgørere tilbage.

Jeg er ret sikker på at det ikke er phatalater der bruges da de jo har meget lav fordampningshastighed.
Malingens grundbestandel er acrylat som man normalt heller ikke blødgør med phtalater. Derfor ville jeg tage det helt roligt hvis jeg var dig.
Hej!!

Der er en malerkode på malerbøtten, den kan man slå op i en eller anden tabel, hvor der står om det ene og det andet, men hvor du kan få den ved jeg ikke, men måske Colorman kunne være behjælpelig.

Der findes noget "natur"maling på markedet som påstås næsten at kunne spises, måske du skulle kigge rundt efter det, Prøv evt. og kigge i Raadvads leverandør database.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også