Filt på udadgående hjørner!

Overskriften siger vel det meste, men hvordan får man glasfilt pænt på et udadgående hjørne??
Det er et gammelt hus så hjørnerne er pæne, men ikke lige.
Så vidt jeg ved kører malere det ikke rundt om hjørnet, men hvad gør de så.
Det er ihertfald ikke muligt at køre det rundt om hjørnet i mit tilfælde. Som sagt hjørnerne er pæne, men de slår en bue, der ikke kan rettes op uden at pudse væggen om!
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Knaldperle

En måde er at lade hånden gnide filten over, ved at køre fra væggen og skrået nedad rundt om kanten af hjørnet (husk handsker).

På denne måde bliver filten hevet fra hinanden så der ikke kommer nogen skarpe kanter. Bagefter kan den så glattes fuldstændig usynligt rundt om hjørnet med tapetbørsten.

God fornøjelse
Vifu

Bonden
ok, men er det 1 stykke du i princippet deler i to med hånden eller er det 2 stykker du "gnider" sammen med hånden??
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Knaldperle

Når du sætter filten op, skal den sidste bane stikke et stykke ud over hjørnet, og det er dette du skal gnide væk og glatte ud.

Når du så starter på den anden side af hjørnet skal den første bane stikke ud over, gnides af og glattes, hvorefter din samling på hjørnet gerne skulle se helt jævn ud på trods af at væggen ikke er det.

Jeg ved godt at det er underligt forklaret, men du må bære lidt over med mig og spørge igen.....

Hilsner
Vifu

Bonden
Jeg tror jeg har den...men hvilke handsker??? gummihandsker???
Du kunne også prøve med boksehandsker... :lol: ... men jeg plejer at bruge nogen hvide bomuldshandsker som kan købes på tankstationer, byggemarkeder eller lignende... 3 par for 30 - 40 kr.... det er simpelthen fordi hænderne bliver godt og grundigt irriterede af at arbejde med filten.

Jeg kommer lige til at tænke på hvilken type filt det er du skal bruge.... for jeg tror kun tricket virker med det almindelige tynde filt..... men jeg ved det som sagt ikke.... prøv at lave en test uden at klistre det fast.

Hilsner
Vifu

Bonden
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
jeg er med...altså ikke boksehandsker smile men det skal være mens det er vådt ik'???

Og tusind tak for hjælpen biggrin
Jo, det virker bedst hvis det er fugtigt/vådt fra limen.

God fornøjelse
Vifu

Bonden
Hej

Du kan også bruge en hårdt opvredet svamp til at blødgøre filten.
Lige et tillægsspørgsmål fra sidelinien:

Hvad gør man hvis det er væv og ikke filt?...
Og lidt mere her fra sidelinien...

Jeg vil anbefale at montere en stålskinne på udvendige hjørner før de filtbeklædes. Det giver to fordele... dels en ret kant når skinnen efterspartles før du sætter filt op. Dels beskytter det hjørnet mod stød og slag. Speciel hvis der er tale om en gips væg eller letbeton ( multiplade ) er det en stor hjælp mod skader i årene fremover.

MVH Njord
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også