Jordforbindelse til forstærker!

Jeg har en guitarforstærker, hvor el-kablet er et tre benet kabel (samme type som den der findes til computere), så den er beregnet til jordforbindelse.
Jordforbindelsen fjerner en stor del af den støj (brummen og summen), der opstår, når forstærkeren skal forvrænge ( den støjer meget nu :-(

Mit spørgsmål er så: da jeg ikke har jordforbindelse i min stikkontakt, kan jeg så i princippet købe et hunstik med "3 huller"(og dermed jordforbindelse), trække et kabel fra f.eks. en radiator og videre til jordforbindelsen i selve hun stikket, og dermed få jordforbindelse til forstærkeren??

Håber i forstår spørgsmålet :-)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det "kan" du godt, men det er ulovligt, formentlig fordi det ikke er en god ide! Du skal nok holde fingrene fra metaldele, der har forbindelse til radiatoren (det vil muligvis også inkludere husets vandhaner smile )

Den eneste rigtige løsning er at installere en rigtig jordforbindelse med jordspyd.

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Tak for svaret!

Men kan jeg i princippet banke et spyd (kobber, stål???) i jorden og forbinde det via et kabel til jord i stikket - vil det virke??
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis