Kan ikke lukke mit vindue

Hej

Fandt denne her side i mit forsøg på at finde ud af, hvad jeg kan gøre ved mit vindue.

Jeg bor i en lejlighed på 3., hvor der er et vindue der simpelthen ikke kan lukkes, eller for den sags skyld åbnes. Nu er jeg ikke nogen haj inden for gør-det-selv branchen, men vil lige høre andres mening, inden jeg sender bud efter en tømer.

Problemet består i, at selve lukke mekanismen (sidder for neden i midten) hverken vil frem eller tilbage. Jeg kan flytte håndtaget lidt til begge sider, men kan ikke få den lukket hverken helt op eller i. I sommers kunne jeg godt (dog med lidt besvær) åbne og lukke vinduet, men nu har jeg i den sidste måned hverken kunne gøre det ene eller det andet. Jeg har haft skruet håndtaget af, men det hjælper heller ikke. Det virker som om, at selve lukke mekanismen mellem vindue og liste sidder fast. Håndtaget kan i hvert fald ikke få ordenligt fat.

Nu er det jo begyndt at blive noget koldere, så et lukket vindue ville være at foretrakke smile

Nogen der har nogen ideer eller forslag til hvad det kan være? Jeg frygter lidt at skulle ud og skifte hele mit vindue...

Bedstefar
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vel ikke sådan at lukkemekanismen trænger til at blive smurt?

Mvh. Carsten
Symaskineolie, Låseolie el. WD40 bare det er syrefrit.
Hvis det kan afhjælpe problemet, er det da billigt.

Mvh. Carsten
Det er i hvert fald et forsøg hver. Jeg vil prøve det af ved først kommende lejlighed og vende tilbage med hvordan det gik.

Bedstefar
Brug en spray med slange den er til at styre og du "blæser" olien godt ind i samlingerne på beslag og lukke tøj.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis