Skurelister til køkken

Hejsa,

Mon der er nogen der har en god ide til hvordan man kan fastgøre skurelister i et nyt køkken? Listerne er nemlig ikke helt lige - og jeg har ikke lyst til at sømme dem fast. Derfor tænker jeg limning, men er det holdbart? Og hvilken lim skal man bruge? Der bliver jo vådt og som sagt, skal limen kunne holde en smule skævhed i listerne på plads (ca. 1-2 mm).
Jeg overvejer også, om der skal limes både på bordplade og væg... eller kun på en af delene. Det er en massiv træbordplade, som jo skal kunne arbejde.

Jeg glæder mig til at høre nogle gode ideer.
Katrine

navigare necesse est
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du overvejet at skrue listerne til pladen for så at proppe hullerne bagefter? En af mine bekendte at brugt denne løsning og det ser sgu godt ud. Nu kender jeg jo godt nok ikke dimensionerne på den liste du skal bruge, men måske det var en mulighed

Personligt ville jeg kun fastgøre til bordet da det ellers kan gå galt når pladen begynder at arbejde, men måske jeg tager fejl, nogen der kan hjælpe????
Jeg tror, jeg ville lime dem til bordet, og så lægge en elastisk fuge op mod væggen til at tage de bevægelser, som vil komme.

Mvh. Carsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis