Bordplade til værksted

Jeg er ved at indrette et lille hobbyrum/værksted. Dertil skal jeg bruge en bordplade der måler 250x80 cm. Jeg har overvejet at købe nogle høvlede brædder/planker og så skrue skidtet sammen, men er der andre alternativer. Det skulle gerne være godt og stabilt og gerne så jeg kan montere et skruestik i den ene ende.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Godt valg! Det kunne også være en kraftig østen krydsfiner. Krydsfinér er bare ikke 250 cm men normalt 244 cm, men det kunne vel gå an.

Med hensyn til plankerne kunne det være en ide at lime dem sammen, med indfræste sløjfer/kiks/fisk til at styre det med, så de ikke tander for hinanden - Jeg tror jeg ville vælge krydsfinéren!

Mvh. Carsten
Hold da K... du er hurtig!! :lol:

Det kommer an på....

Hvad havde du i tankerne mht. planker.
Krydsfinéren svinger fra 254 kr. pr. plade til 329, alt efter hvilken type, se www.olt.dk

Hvis det er træ, vil jeg op i en god tykkelse, fx. 38 mm, mod 21 ved krydsfinér. Ved OLT kan du købe høvlet 38x150 (34x140) og skal til 80x250 cm bordplade lægge 420 kr. og så har du en masse arbejde med at få det til en bordplade, krydsfinéren skal bare skæres op.

Mvh. Carsten
Nu du siger olt.dk, så skrev jeg til dem igår, da der på deres side stod at de forhandlede en plade der måslte 26x800x3000 CM :lol:

Nå, men tak for dine svar. Jeg tror det bliver brædderne. Det er jeg mest til tror jeg. Så får jeg også lov til at bruge min nyindkøbte kap/gerringssav og skruemaskine biggrin
Nå ja, den havde jeg ikke set :oops:

havde du jo i forvejen bestemt det skulle være brædder/planker :lol: :lol:

Held og lykke med projektet.

Mvh. Carsten
Annonce
Plankerne til en bordplade er da en ganske god og solid løsning.
Men kig i den blå avis for at finde nogle billige gulvplanker. Det er da nemt at arbejde med og giver et solidt bord. Men husk at lakere det en del gange inden du går igang med at bruge det.

Mit efterhånden galme værkstedsbord er lavet af 30 - 32 mm genbrugs brædder. Det er nemt og koster ikke alverden. Mine er samlet til en plade , limet i fer og not. Boltet til bordets understel der er af firkant rør der er svejset sammen. En hylde i den ene ende og et ophugget skrivebords skuffe arrangement i den anden ende.

MVH Njord
Min løsning har 2 dele fra et gammelt køkkem som "understel". Overskabene er natyrligvis hængt op over bordet. Og et lysstofamatur er sat op under skabene.

Jeg har fornylig købt hus, så jeg er naturligvis lidt stolt af mine gds projekter biggrin
Hej!!

Da jeg, for et par år siden, lavede værksted, limede jeg nogle reglar (45x95) sammen og borede en gevind stang gennem, for at spænde det sammen, og sluttede af med at høvle det, for at få en jævn overflade. Det er en billig og god solid løsning. Men det er vigtigt at du husker at sporer reglarne på bagsiden inden du samler dem, da de ellers vil vride sig.
Spore dem på bagsiden????? Hvad menes der lige med det?
At der skal skæres 2 el. 3 riller, så spændingerne tages ud af træet.
Gøres nemmest med håndrundsav el. overfræser.

Mvh. Carsten
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis