Male fliser i badeværelset - holdbarhed ?

Efter at ha' søgt lidt rundt på nettet efter info om at male fliser på badeværelset, er jeg i tvivl om hvordan det ser ud med holdbarheden, her tænkes der især på hvis der males ved bruseren ?

Hvad er jeres erfaring, kan malingen holde hvor der er vandbelastning ?

Thomas

Thomas
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Maler fagfolk vil sikkert sige ja.
Men det kræver bestemt at forarbejdet er gjort ordentligt og der bliver vasket ordentligt ned og grundet med den rette grunder.
Som så meget andet er det forarbejdet der bestemmer kvaliteten af det sidste...

Men når det er sagt så prøv at regne prisen ud på en omgang maling med det hele. Og sammenlign så med hvad det koster at sætte nye fliser op.

Personligt vil jeg ikke være i tvivl om at enten laver jeg ikke noget eller også bliver det en udskiftning af fliserne.

Desuden vil alle opfatte det som en reel nyrenovering hvor mange vil trække lidt på skuldrene over maler udgaven.

Personligt har jeg tidligere haft et hus hvor fliserne over køkken bordet var malede. Det holdt et par år før det gav en del småskrammer... så fik de en omgang maling og endnu et par år inden en modernisering af køkkenet med ny bordplade osv. Men her er belastningen jo lang mindre.
Forarbejdet kender jeg ikke noget til da den første maling var laver før min tid.

Så mit råd vil under alle omstændigheder blive, tænk dig om endnu engang. ( og vent på andre og flere svar :wink: )

MVH Njord
jeg vil sige at det nok skal holde , forudsat absolut korrekt udførelse/rengøring, i hele badeværelset , undtagen i brusekabinen/hjørnet, her vil jeg ikke som maler give garanti , da jeg ikke kender dine vaner og din grad af vandpjaskeri, muligvis holder det men risikoen for afskalning er tilstede.

med malerhilsen

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Jeg ved ikke, om det kan laves bedre, så det holder, men som ejer af et badeværelse, der er malet (af de tidligere ejere) vil jeg ikke anbefale det! Ved vores badekar/bruser skaller malingen, så det ser forfærdeligt ud. Desuden har malingen ikke den samme glatte overflade som fliser, så den samler kalk og skidt- og sæberester og er besværlig at vaske - jeg bruger skuresvamp, men det er jo ikke ligefrem gavnligt for afskalningsproblemet sad

Det er så grimt at jeg ville foretrække de oprindelige, gammelrosa fliser med mønster og det hele smile

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også