Værdien af egen undervognsbehandling?

Hej

Min Polo fra 95 har gennem sit efterhånden lange liv fået undervognsbehandling ca hvert 2. år. Der idag ikke betydende rust i bunden overhovedet. Det var nu ved at være tid til en genbehandling og denne gang valgte jeg at nøjes med at sprøjte med en spraydåse fra biltema til 50 kr på de ret få steder, hvor man kunne at den trængte. Egentlig er jeg selv vældig godt tilfreds med resultatet, men hvad siger I? Kan man uden at blive "straffet" senere hen springe en gang professionel undervognsbehandling over en gang imellem og så supplerer selv?
Som en side gevinst fandt jeg 4 steder i relation til skærmkanteerne ved baghjulene med et rigtig grimt rustangreb i pladerne, det var i sidste øjeblik, men kunne reddes med nedslibning, grunding gange 2, lak gange 2 og noget rust beskyttelse. Disse 4 steder befandt sig så luskede steder at man ikke behandler dem ved en undervognsbehandling men heller ikke ser dem når man bare går rundt om bilen. Så jeg lærte da noget om værdien af at selv kravle en tur under bilen en gang i mellem.

mvh Anders
Hej Min Polo fra 95 har gennem sit efterhånden... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Forarbejdet og selve arbejdet er vigtigere end valg af fabrikat - det er min erfaring, efter at have set bunden på flere tusinde biler. Og ja, det er rigtigt at de første af bilens leveår er de vigtigste.

Jeg anvender mest SIKAGUARD (anvendes bl.a. af DSB) og TECTYL. Mekanisk grundig afrensning af gammelt løstsiddende undervognsbehandling - med skraber, stålbørste og højtrykluft (ikke vand). Anvender man højtryksrensning med vand, skal man være helt sikker på at undervognscenteret ikke springer over mht tørringen - og det gør rigtig mange, da det meget dyrt i energi og det tager tid. Så er der fugt masser af gemte steder, som tildækkes med undervognsbehandling!
Når man jo naturligvis ikke overværer hele behandlingen, ved man reelt ikke, hvad der bliver foretaget mht. klargøringen til selve undervognsbehandlingen.

Mvh Niels, mekaniker

www.AntiRust.nu
- Anviser kunder til undervognsbehandling til pt fra 1050 kr - og bilen kan kigges efter på lift både før og efter - så spørgsmålet er om man vil lave det selv til den pris
Hej
Der nævnes "hedvandsrenser" det kan resikere at skade meget mere end det gavner, f.eks er alle VW biler behandlet i hulrum med en vox som bliver flydende igen hvis den udsættes for varmt vand fra en vamtvandsrenser bare lige så I ved det
Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også