nye sålbænke

Hej

Jeg skal have skiftet alle mine sålbænke. Da vi overtog huset var alle sålbænke lavet af klinke, som oftest sad løst.

Jeg vil nu pille alle de eksisterende sålbænke ned og sætte nye sorte skifer-sålbænke op.

Klinkerne sidder i noget der ligner strandmørtel.

Skal jeg slå al den eksisterende mørtel ud og starte forfra eller kan jeg benytte den eksisterende mørtel og måske sætte sålbænke i multiklæber.

Er der nogen med erfaring der kan beskrive arbejdsgange og materialer, så jeg kan afgøre om jeg kan gøre det hele selv.


På forhånd tusind tak

PS: Hvad mener i om skifersålbænke ?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skifersålbænke er fine. Kan slibes og behandles med skiferolie fra tid til anden, når de bliver triste at se på.

Væk med den gamle mørtel - den er sandsynligvis meget porøs. En skarp mejsel gør en stor forskel. Du behøver ikke at fjerne alt.

Det er oplagt "lav-det-selv" - spørg leverandøren, hvilken mørtel/klæber du skal benytte.

Mvh.

Jan R.
Hej vatos

Brug udendørs fliseklæb til at klæbe sålbænken fast med.
Skiffersålbænke er ok. Jeg skal have nye skiffersålbænke i næsten hele huset. De gamle var møre og malet med oliemaling!
Mvh Thomas

Mvh Thomas

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Mørtel er billigt og godt.

Delfinen
Det vil som før beskrevet være en god ide, at fjerne den gamle mørtel.
Den er sikkert pørøs, med vand og frostskader. Vedr arbejdsgang, vil jeg nok udlægge den nye mørtel i den ønskede hældning, med pudsebrædt og vaterpas. Påsmøre den nye skifer et lag multiklæb, eks. sort alfix, med en tandspartel. Lad det tørre et døgn. Herefter vil jeg med multiklæb, forsigtig pålime den nye skiferplade. Her får du, en af mig afprøvet bundsolid løsning, med en overskuelig arbejdsgang.

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også