Maling af trægulv

Hej!

Jeg har gennem de sidste tre måneder sat min lejlighed i stand, og smugkigget her på siden, tak for det :-)

Nu har jeg så et par spørgsmål...

Jeg har et trægulv i køkkenet, som jeg gerne vil male. Der har ligget linoleum ovenpå siden 1963 som jeg har pillet af, og nedenunder var der en slags planer, som jeg nu er ved at mejsle af. Når jeg bliver færdig med det, er planen at slibe gulvet med en slibemsakine. Der er lak på gulvet (og rester af planer), så jeg vil slibe i overfladen så malingen kan binde. Altså ikke noget med decideret afhøvling.

Lyder det som en god plan?

Trægulvet er jo fra Skt. Jørgens tid, så der er nogle dybe sprækker imellem plankerne. Jeg forestillede mig at det ville være smart at fylde dem op inden jeg maler gulvet (af hensyn til både udseendet og køkkenhygiejnen). Hvilket materiale ville det være smart at bruge? Ville jeg kunne bruge det Bostik finspartelmasse som jeg alligevel har stående? Eller skal jeg ud i noget med silicone?

Og til sidst: er der noget jeg skal være særligt opmærksom på i forbindelse med køb af gulvmaling? (det er et lille gulv, men det må meget gerne være billigt!)

På forhånd tusind tak!!

Kirsten Marie
Hej! Jeg har gennem de sidste tre måneder sat... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Jensen

DET DER kan ikke svare sig. Jeg ville lægge noget nyt ovenpå. Linoleum. Eller lægge et helt nyt gulv.

Fernis er noget værre lort og du kommer aldrig af med striberne imellem brædderne. Jo mere fikumdik du fylder i jo værre bliver det.


Hmmm. Jeg har nu slet ikke noget imod at man kommer til at kunne se striberne. Det skal bare ligne et malet trægulv, det er alt. Når jeg så bliver rig, får jeg lavet splinternyt køkken, med nye elementer og gulv og loft og flyttet væg og hele svineriet :-D

Men det er taget til efterretning, tak skal du have.

Kirsten Marie
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også