Vi bruger ikke...

Nu ved jeg, hvad jeg skal sige til den næste telefonsælger:

http://www.miracleass.dk/themeaningoflief/vibrugerikke_entry_dk.html

:lol: :lol: :lol: God week-end :lol: :lol: :lol:
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det link er bestemt ikke uden evner.
En overgang blev jeg ofte ringet op af analyseinstitutter, der lige ville høre om man havde to minutter til at besvare et par spørgsmål. I virkeligheden lægger de jo gerne beslag på ti minutter eller mere. Jeg tror jeg røg ud af katoteket da jeg gik over til at fortsat at deltage, men efter to minutter meddele at tiden var gået, hvorefter jeg lagde farvel og lagde røret. Den spøg fik jeg kun brugt to til tre gange før opkald fra analyseinstitutter blev indstillet.
Nej linket er fint.

Når en annoncesælger ringer til firmaet plejer jeg at sige, at vi slet ikke tager ny kunder ind. Der kommer altid en kort pause, hvor de skal sunde sig, for så rådvild at spørge om vi overhovedet ikke vil have nye kunder. Svaret her varierer fra "nej vil har rigeligt" til "nej, det giver ikke andet end bøvl og vrøvl" eller "nej, det kræver alt for meget arbejde"

Af og til oplyser jeg at det var ærgerligt, for vores annoncebudget er opbrugt for de næste 2 år, men de er velkomne til at ringe om 3 år.
De taber med det samme interessen.

Mvh. JørgenE
Jeg elsker at høre dem spørge om de må "låne min tid"..... så får jeg nemlig lejlighed til at sige, at nu vil jeg gerne have min tid tilbage.
Tidsrøveri burde faktisk være en forbrydelse. Tiden kan aldrig betales tilbage.
Jeg tænker også på at det ikke må være sjovt at have de job der, og møde folks arrogance, derfor prøver jeg at være direkte venligt afvisende med en god begrundelse.

Delfinen
Citat fra Jensen

Jeg tænker også på at det ikke må være sjovt at have de job der, og møde folks arrogance, derfor prøver jeg at være direkte venligt afvisende med en god begrundelse.


Nu kender jeg kun situationen fra det "private", hvor det typisk er aviser, der forsøges solgt midt i spisetiden, men jeg har svært ved at have alvorligt ondt af dem. Jeg forsøger altid at være venlig, men sælgerne er vist trænet til ikke at "give op", så selv om jeg høfligt siger "nej tak, jeg har allerede en avis, som jeg er godt tilfreds med", så resulterer det ikke i et høfligt "så må du undskylde forstyrrelsen, farvel", men i et "...men jeg kan give dig et supergodt tilbud på XXX, hvor du kan få den gratis i 3 uger, og bla bla bla...", ofte før jeg er færdig med at svare. Her bliver det "røveri" efter min mening, og jeg lægger som regel på midt i den sætning...

Desværre mener vores forældede lovgivning, at vi stadig lever i et samfund med dårlig adgang til nyheder/oplysning, så det skal være lovligt med dørsalg af aviser. Derfor må jeg finde mig i, at de ringer, men de skal kraft...... acceptere et "nej tak" - ikke tredje eller fjerde gang, men første gang! Alt andet er arrogance fra deres side.

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Når en avissælger ringer til mig, fortæller jeg hver gang, at jeg får den pågældende avis ganske gratis af naboen :!: - dette kan de ikke hamle op med og slutter selv ganske Quick :lol: :lol: :lol:

MULLE.....
Fantastisk link!!! Det må jeg sende videre til et par kollegaer og bekendte!!

M.h.t. de abonnementssælgere, vi "på privaten" nok alle af og til bliver ringet op af, har jeg efterhånden lært at man ikke skal kaste sig ud i forklaringer, men blot venligt og bestemt sige "det har ingen interesse!" Ofte får det den ønskede virkning, nemlig et "Ja, men så skal jeg ikke tage mere af din tid." Andre gange skal man lige gennem er "Ja, men er du slet ikke interresseret i et godt tilbud?" hertil skal man så blot gentage "nej, det har ingen interesse" - så har jag faktisk kun én gang været ude for en sælger, der fortsatte og jeg blev nødt til at sige "Det har ingen ineresse, jeg lægge på nu"... Det virkede!

Sørensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis