Lunke i gulv

Jeg har en lunke på et spånpladegulv op til 1½ cm foran nogle vinduer der går helt til gulv. I disse vinduer skal der være lodrette perienner, som vi af og til vil bruge og ellers vil være kørt til siden.

Men da persiennerne gerne skal være lige lange, vil jeg gerne ligge noget flydespartel ud. På det nuværende gulv skal der ligges 8 mm klikgulv på 3mm foam.

:?: Mit spørgsmål er om jeg kan ligge flydespartel ud eller hvordan skal jeg klare den lille finnesse. Arealet som "falder" er ca. 2-3 kvm. Man kan fornemme hvis en tung person går på gulvet, så giver det sig let.
Man kan måske fylde lunken op ved at lime 4mm massonit på gulvet i flere lag og så derefter spartle mellem kanterne :!:

M.v.h. N.G. Larsen
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan vel godt fylde ud med noget selvnivelerende spartelmasse. Hvis gulvet giver sig vil det jo formentlig knække, men når du har lagt gulv ovenpå kan det jo ikke ses.

Noget andet er, at når gulvet giver sig når man går på det og det samtidig er sunket, ja så ville jeg jo nok blive lidt nervøs for om det er noget mere alvorligt, som skal udbedres inden der bare lægges nyt gulv ovenpå. Jeg ville nok selv få en prof til at kigge på det inden jeg begyndte at gøre noget ved det.

MVH
Kim

MVH
Kim
Det lyder som en klassisk fejl, hvor 1 eller 2 opklodsninger er ødelagt eller faldet helt ud.
Skær et stykke af spånpladen med en stiksav, fx 50 x 50 cm i bunden af lunken, ret opklodsningerne (eller se i givet fald, hvad det ellers kunne være) og skru pladen fast igen vha. 4 stykker forskalling i kanten, hvor du har skåret.

Vupti færdig biggrin

Mvh. Thomas.

Mvh. Thomas
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg vil prøve at skære hul i gulvet - Det er helt sikkert fejl i opklodsningen, da gulvet falder helt jævt ned mod den vinduekant jeg før har beskrevet. Gulvet giver sig ikke mere end resten af gulvet.

Tak for ide'en. Hvorfor f..... tænkte jeg ikke på det !!! :oops:

N.G.Larsen
Et hint - skær hullet ud med stiksaven i 45 grader. Så vil pladen aldrig kunne falde helt gennem hullet (plejer at blande lim og savsmuld, når man limer den i igen - bliver helt plant). Men forskallingen skal bruges alligevel.

Mvh.

Jan R.
Et hint mere - Gør som JanR skriver, men lad ikke snittene løbe parallelt, men som trapezform, lige snit i enden. Nu kan den skubbes ind så den ligger helt plant, før ville der mangle materiale p.g.a. savsnittet, nu kan det reguleres. Man gør også sådan, når man lægger gulv, og skal skære ud for radiatorrør.

Mvh. Carsten
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Nemlig, ja -
så skal man selvfølgelig skære lidt af den smalleste ende af trapez'en for at kunne skubbe den ind.

Mvh.

Jan R.
Det er let forståeligt det I foreslår, så det er nok metoden jeg vil bruge, når jeg når så langt.

Hvis der er andre der ligger inde med gode ide'er, så bare kom med dem.

N.G.Larsen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også