Motor trækker dårligt på motorvej

Mit problem er en periodisk fejl, hvor bilen typiske efter ca. 30 km motorvejskørsel "går død". Den sætter ikke ud, den trækker bare ikke. Lige pludselig sidder jeg med speederen næsten i bund, og kører 90-100 Km/t.
Når jeg så får den ind på en rasteplads, og den får lov til at stå et par minutter (både med og uden motoren kørende), kan den køre derfra som intet var hændt. Dog kan jeg godt nogen gange godt mærke at den er lidt sløv i optrækket.
Motorgangen virker normal, dog kan der godt komme et enkelt "nøk" eller to.
Det virker som om benzinøkonomien bliver dårligere når det sker.
Der er sket en 5-6 gange indenfor de sidste 15000 km.

Der er ikke undertryk i tanken, og der er fint hul igennem til den.
Jeg har skiftet benzinfilter, benzinslanger, luftfilter og tændrør uden
resultat.


Bilen starter uden problemer, og kører ellers normalt uden problemer.

Det er en Polo fra 86 formentlig med 250000 km på bagen. Den har normalt en god benzinøkonomi (14-15 km/L) og bruger ingen olie.

Jeg håber der er nogen der kan give mig et "hint" om hvad der kan være galt.

Hej, Jeg arbejder på LM glasfiber, Og har stor erfaring, med både. Kan hjælpe med meget. Har eks. en håndvaske for, så man kan bytte den orange ud med hvid eller grå.
Skriv hvis i vil have hjælp. Er meget billig
Mit problem er en periodisk fejl, hvor bilen... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Yams

Tak for linket! Det skal jeg huske til en anden gang, men jeg har nået at købe Haynes hos THansen.

Jeg har endnu ikke haft tid til at pille ved bilen (og den har kørt fint den sidste uges tid (ca. 500km)), men det ville være nemt lige at komme lidt karburatorvæske i som Jensen foreslår.

Jeg har læst i min nye værkstedsbog, og jeg kan se at det er nemt at efterse/skifte benzinpumpen, så det kunne være det også kunne løse problemet. Den ligger vist til 199,- hos THansen.

PS: Yams, du er da tidligt oppe og skrive indlæg smile

Hej, Jeg arbejder på LM glasfiber, Og har stor erfaring, med både. Kan hjælpe med meget. Har eks. en håndvaske for, så man kan bytte den orange ud med hvid eller grå.
Skriv hvis i vil have hjælp. Er meget billig
Hej.
En polo har ikke nogen membran i karburatoren, så den kan du glemme.
Det kan være en periodisk fejl i benzinpumpen, men det lyder mærkeligt at den kører ned efter ca samme km.antal, jeg tror noget helt andet,
har du prøvet med karburatorsprit,
jeg tror at den fryser, tidligere skulle alle vwere køre med sprit fordi luftstrømmen gennem venturien er så kraftig at den fryser til is, og det selv på en varm sommerdag, når så du stopper forplanter varmen sig op i karburatoren, smelter isen, og du kan køre igen.
Mvh. Ole www.olesautoservice.dk
Foreløbig tak for svarene.

Efter den snak med karburatorsprit, og afkøling af luften i karburatoren har jeg muligvis fundet problemet.

Da jeg købte den i sommers manglede den flexslange der giver varm luft til indsugningen. Jeg tænkte at det betød ikke noget i sommer perioden, og har derfor først monteret en nu.
Fejlen er formentlig som bla. Autoole skriver, at den selvom det har været sommer, har kølet luften så meget ned, at der er kommet kondens eller is i karburatoren.
Det med de 30-40 km skal ikke tages bogstaveligt, det varierer og skal lige så meget vise at motoren er varm.

Jeg har endnu ikke været ude og køre langt, men jeg sætter min lid til at problemet er fundet.

Jeg skal nok komme med resultatet når jeg har kørt nogle motorvejskilometer.

Mvh Polodude

Hej, Jeg arbejder på LM glasfiber, Og har stor erfaring, med både. Kan hjælpe med meget. Har eks. en håndvaske for, så man kan bytte den orange ud med hvid eller grå.
Skriv hvis i vil have hjælp. Er meget billig
Nu har jeg fået kørt nogle motorvejskilometer, og bilen kører mærkbart bedre. Tomgangen er mere jævn, og den er friskere på motorvejen.

Tak for hjælpen med at finde problemet!

Mvh Polodude

Hej, Jeg arbejder på LM glasfiber, Og har stor erfaring, med både. Kan hjælpe med meget. Har eks. en håndvaske for, så man kan bytte den orange ud med hvid eller grå.
Skriv hvis i vil have hjælp. Er meget billig
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis